پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
نظرسنجی مرکز تحقیقات افکارعمومی روسیه از شهروندان روسیه دربارۀ پایتخت رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بر خلاف نظرات روسای این کشور، مردم روسیه با تغییر پایتخت آمریکا در رژیم غاصب صهیونیستی مخالف بوده و یا نسبت به آن نظری ندارند
شعارسال: طی ماه‌های گذشته تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی جنجال های زیادی در کشورهای مختلف جهان به وجود آورد.

هرچند برخی از دولت ها با این موضوع به صراحت مخالفت کردند اما بیشترین مخالفت ها از سوی مردم و ملت ها در سراسر دنیا رخ داد. در همین راستا بسیاری از رؤسای کشورها و سازمان های بین المللی نسبت به اعلام این تصمیم ابراز نگرانی کرده اند.

فلسطینیان هم این موضوع را نقض قوانین بین‌المللی دانسته و بر این باورند این اقدام امیدهای صلح را نقش بر آب خواهد کرد. محمودعباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رهبران جهان از جمله پوتین و شاه اردن خواسته که نظر ترامپ را تغییر دهند.

این اقدام احتمالا منجر به وقوع یک موج ناآرامی، تظاهرات خیابانی و خشونت در سراسر قلمروی فلسطین و کشورهای عربی خواهد شد. اما در ادامه ترامپ اعلام کرد که اردیبهشت ماه این تصمیم خود را عملیاتی می کند.

موضع روسیه در این مورد قابل توجه است؛ نظرسنجی مرکز تحقیقات افکارعمومی روسیه از شهروندان روسیه دربارۀ پایتخت رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بر خلاف نظرات روسای این کشور، مردم روسیه با تغییر پایتخت آمریکا در رژیم غاصب صهیونیستی مخالف بوده و یا نسبت به آن نظری ندارند.

در این نظرسنجی حدود 2 هزار نفر روسی شرکت داده شده اند و بعد از این تصمیم ترامپ مبنی بر تغییر محل سفارتخانه این کشور از پاسخگویان پرسیده شده است پس از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت اسرائیل به اورشلیم (قدس) شما کدام یک از دو شهر تل آویو یا اورشلیم(قدس) را پایتخت اسرائیل می دانید؟

نتایج این نظرسنجی قابل توجه است به شکلی که 26 درصد از پاسخگویان شهر تل آویو و تنها 17 درصدد از پاسخگویان شهر اورشلیم (قدس) را پایتخت رژیم صهیونیستی اسرائیل می‌دانند.نکته جالب این است که 57 درصد از پاسخگویان نیز اظهارنظری نکرده اند. شاید علت این مساله ضرورت نداشتن انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس باشد.

پایتخت رژیم صهیونیستی ازنظر پاسخگویان

نظر سیاستمداران روسی اندکی با نظر مردم این کشور متفاوت است؛ وزارت خارجه روسیه در اردیبهشت ماه 1396 با صدور بیانیه ای غیرمنتظره اعلام کرد که بخش غربی قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل و بخش شرقی این شهر را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت می شناسد.

سازمان ملل در سال 1947 بیت‌المقدس را یک شهر بین‌المللی عنوان کرد اما با جنگی که پس از آن رخ داد این شهر به دو بخش تقسیم شد. به این صورت که بخش غربی شهر تحت کنترل اسرائیل و بخش شرقی آن تحت کنترل اردن قرار گرفت. شهر مشهور قدیمی نیز در همین بخش شرقی واقع است. که با جنگ های بعدی بخش شرقی هم به تصرف رژیم غاصب صهیونیستی درآمد.

با توجه به این بیانیه، روسیه اولین کشوری است که بخشی از قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است.

درحالی که به نظر میرسد آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه برخی کشورهای عربی، ازجمله عربستان سعودی، اردن و امارات متحده عربی برنامه جامعی ضد محور مقاومت در منطقه تهیه دیده اند و رایزنی های بسیاری دارند، موضع روسیه را باید یک رویکرد موازنه جویانه ارزیابی کرد، که می‌تواند این پیام را به جناح مقابل برساند که مسکو درباره تحولات خاورمیانه موضع و برنامه دارد.

پیام این نظرسنجی برای دولتمردان خود واضح است مردم روسیه نسبت به تغییر پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی یا نظری نداشته و یا اینکه مخالف این جابه جایی هستند.

این روزها نظامیان صهیونیست با همراهی و تشویق نتانیاهو و سران آمریکا در اقدامی وحشیانه دست به کشتار فلسطینیانی زدند که به در حال برگزاری راهیپیمایی آرام بازگشت زده بودند.

امیر عبدالهیان در این خصوص گفته بود این کشتار ناشی از اقدامات ترامپ و تلاش وی برای انتقال سفارت صورت گرفته و اقداماتی از این دست ناشی از تلاش برخی از دولت ها مانند آمریکا برای حمایت از صهیونیست هاست.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 13فروردین 1397، کدخبر:   1328699،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
روس ها پست ترین کشور در جهان را دارند ؛ هیچ اعتمادی به این کشور نباید کرد و همچنین به آمریکا
ایران باید از پشت به همه خنجر بزند
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
مردم روسیه معمولا سرشان به زندگی خودشان است ؛ چون که سیاست مدار های روس اولویت کار هایشان برای "مردم" روسیه است نه منافع ایدئولوژیکی
ا.ح75
ناشناس
Norway
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
از این نظرسنجی ها نمیتونن برای انتخاب اینده سوریه برای مردمش بذارن تا تکلیف مشخص بشه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین