پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۷۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
سیدمهدی میرمهدی کمجانی رئیس اتحادیه صنف رایانه، ضمن اعلام برنامه ائتلاف «تغییر و توسعه»، گفت: دستیابی به فردایی بهتر برای اصناف و بازاریان تهران، هدف غایی این ائتلاف است.

شعارسال: سیدمهدی میرمهدی کمجانی رئیس اتحادیه صنف رایانه، ضمن اعلام برنامه ائتلاف «تغییر و توسعه»، گفت: دستیابی به فردایی بهتر برای اصناف و بازاریان تهران، هدف غایی این ائتلاف است.

خلاصه‌ای از برنامه آینده علمی و اجرایی خود را بیان کنید؟

شورای راهبردی اصناف با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و اساتید دانشگاه اقتصاد علامه طباطبایی برنامه خود را تهیه و تدوین کرد.این برنامه از مدل‌های اقتصادی دو کشور توسعه یافته آلمان و کره جنوبی استخراج شده‌است.

اگر بخواهم بیشتر در این زمینه توضیح بدهم باید بگویم که تقویت ساختاری و کارکردی اتحادیه‌های صنفی برای راهبری اثر بخش جامعه بزرگ اصناف، افزایش توانمندی قابلیت‌های اتحادیه‌های صنفی به منظور افزایش نقش مؤثر در بهبود وضعیت اصناف و حفظ و ارتقاء بازار داخلی اصناف و کمک به حل مشکلات مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و شهرک‌های صنفی در تعامل با شهرداری‌ها بخش‌هایی ازاین برنامه هستند.

آیا برنامه‌ای برای تاسیس ساختارهای مدرن و مراکز دانش‌بنیان و راهبردی اصناف در اتاق اصناف تهران دارید؟

تاسیس مرکز بررسی‌های اقتصادی و بانک آماری اصناف یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ماست. کارویژه این مرکز بررسی چالش‌ها و موضوعات اقتصادی مرتبط با اصناف، پایش و تحلیل خروجی تصمیمات، سیاست‌ها و عملکرد اتاق اصناف ایران و رصد محیط اقتصادی اصناف است. همچنین تاسیس مرکز حقوقی نیز در دستور کار ما هست.

تهیه زیرساخت‌های حقوقی تسهیل‌کننده همکاری‌های راهبردی، پیوندی و شبکه‌ای میان بنگاه‌های صنفی، ایجاد زیرساخت‌های حقوقی لازم به منظور کاهش هزینه‌های مبادلات فرامرزی اصناف در جهت گسترش صادرات و تسهیل واردات اصناف، ایجاد ابزارها و مکانیزم‌های حقوقی لازم برای گسترش مبادلات اعتباری و غیرشخصی در اصناف و ایجاد زیرساخت‌های حقوقی متضمن حقوق اصناف در همکاری با صنایع بزرگ به شکل پیمانکاری فرعی، توزیع زنجیره‌ای محصولات و... بندهای دیگر این برنامه هستند.

ایجاد ساختارهای حقوقی متضمن حقوق اصناف در برابر سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها، تاسیس مرکز آموزش، یادگیری و تربیت کارآفرینان صنفی، شناسایی افراد و واحدهای صنفی برخوردار از ظرفیت بالای کارآفرینی و نوآوری و آموزش افراد صنفی و بهبود سرمایه فکری و انسانی در اصناف مواد دیگری هستند که دراین برنامه به آنها اشاره شده‌است.

آیا به ایجاد نظام نوآوری و مدیریت دانش در اصناف، نیز فکر کرده‌اید؟

ارتباط با صنایع بزرگ و تهیه استانداردهای فنی و صنعتی به منظور برقرار کردن پیوند صنایع بزرگ با اصناف، ایجاد دانشگاه کارآفرینی اصناف و تهیه مواد درسی کاربردی مرتبط با اقتصاد اصناف و ارائه به دانشگاه‌های مرتبط به منظور ترغیب دانشجویان به نوآوری و ابداع، اختراع در موضوعات مورد نیاز اصناف، نیز دراین برنامه دیده شده‌است.

تاسیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات اصناف، مکانیزاسیون فرآیندهای اداری و ارتباطی فی مابین اتحادیه‌ها و اتاق، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت سهولت گردش و شفافیت اطلاعات بازار و اصناف، فراهم نمودن زیرساخت نظارت برعملکرد بازار، قیمت‌ها و تخلفات صنفی‌ و ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت ترویج شیوه‌های نوین تجارت دیگر گزینه‌هایی هستند که ائتلاف تغییر و توسعه برای آینده اتاق اصناف تهران مورد توجه قرارداده است.

تاسیس مرکز توسعه اخلاق کسب و کار ایرانی - اسلامی در اصناف، آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی اصناف، ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی، کار و تلاش، همکاری، تهیه شاخص معیار روابط کارگر - کارفرما به منظور کاهش و پیشگیری از تنشها در روابط کار، ایجاد زیرساخت‌ها و الزامات ضروری احیای روابط استاد شاگردی، برگزاری دوره‌های آموزشی طراحی و هنری به منظور گسترش تنوع محصولات صنفی و برگزاری دوره‌های بازرگانی، بازاریابی و تجارت با هدف ارتقا مهارت در بین افراد صنفی مواردی است که نشان دهنده جامعیت و دربرگیرندگی این برنامه‌است.

در پایان جمع‌بندی از بحث خود ارائه بدهید؟

من امیدوار هستم که با موفقیت ائتلاف فراگیر تغییر و توسعه در دومین دوره انتخابات اتاق‌ اصناف تهران، زمینه برای اجرایی شدن این برنامه‌ها فراهم شود تا شاهد تغییرات بنیادین در مسیر توسعه جامعه بزرگ صنفی پایتخت و کشور باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری گسترش، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1397 ، کدخبر: 32595: www.gostaresh.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین