پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
یک نماینده مجلس با اشاره به گلایه مردم از هزینه‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی ساختمان،‌اقدام وزیر راه و شهرسازی در لغو کسر ۵ درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی باید از دستور وزیر اطاعت کند.

شعار سال: علی اکبری با تاکید بر این‌که عدم اجرا و سرپیچی از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درباره لغو کسر 5 درصد از حق‌الزحمه مهندسان مشاور از سوی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور صحیح نیست، اظهار کرد: لغو دریافت 5 درصدی مبلغ حق نظارت واریزی به حساب سازمان نظام مهندسی و پرداخت آن به مهندسان ناظر یک بحث تخصصی بوده که نیاز به تحلیل دارد و می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. مثلا اگر هدفشان این بوده که از سرجمع هزینه های نظارت کاسته شود این ابلاغیه آقای آخوندی اقدام خوبی است.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از هزینه های نظارت بر ساختمان افزود: سازندگان و مالکان ساختمان ها از هزینه های نظارت نظام مهندسی ساختمان گلایه داشته و آنرا زیاد می دانند. بنابراین با هر ابزار و اهرمی که بتوان این هزینه ها را کاهش داد قطعا کمک ارزشمندی به مصرف کننده نهایی مسکن شده و سبب رونق ساخت و ساز و ساماندهی صنعت ساختمان می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد بنابراین تصمیماتی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان گرفته می شود قطعا باید به تایید وزیر راه و شهرسازی برسد لذا در تعیین تعرفه های نظارت هم اگر آقای آخوندی نظری داشته باشد، سازمان نظام مهندسی ساختمان موظف و مکلف است تا آن را اجرا کرده و از دستور مربوطه اطاعت کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به انباشت پول در سازمان های نظام مهندسی ساختمان گفت:‌ متاسفانه زمانیکه انباشت پولی در سازمانی اتفاق می افتد به معنای حالت انتفاعی پیدا کردن آن سازمان است و بنا نیست نهادها ی مدنی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان یک درآمد اضافه بر سازمان داشته باشند که برای آنها منجر به پس انداز دیگری شود.

اکبری اظهار کرد:‌به هرحال تعرفه ی این نهادها باید به گونه ای تنظیم شود که معادل هزینه های جاری و کارهای توسعه ای ضروری آن ها باشد نه اینکه علاوه برآنکه نیازهایشان را تامین می کنند باز یک پس انداز دیگری هم داشته باشند اگر این پس انداز اتفاق افتاده است به طور حتم از دو حال خارج نیست یا تعرفه تعرفه ی سنگینی است که مصرف کننده و مالک و سازنده نباید تا این اندازه در پرداخت آن زیزفشار قرار بگیرند یا تعرفه به اندازه بوده و در سازمان نظام مهندسی ساختمان آنگونه که باید مصرف می‌شد تا سبب بالارفتن کیفیت کار شود اقدامی انجام نگرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار بهمن96، کدمطلب: 1635973 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
هزینه ها همه افزایش یافته و کسی برای رسیدگی به معضلات وجود ندارد
ن.ف83
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
هر چی میتونید از مردم پول بگیرید.نوش جونتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین