پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۱۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال گفت:‌ حجم بسیار زیادی از اعتبارات توسعه روستایی گیلان که می‌توانست به حوزه‌هایی نظیر صنایع‌ دستی اختصاص یابد در طرح‌های بوم‌گردی استان در حال هدررفت است.
شعار سال: نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال گفت:‌ حجم بسیار زیادی از اعتبارات توسعه روستایی گیلان که می‌توانست به حوزه‌هایی نظیر صنایع‌ دستی اختصاص یابد در طرح‌های بوم‌گردی استان در حال هدررفت است.
محمود شکری اظهار داشت:‌ حجم بسیار زیادی از اعتبارات توسعه روستایی استان گیلان که می‌توانست در حوزه‌هایی نظیر صنایع‌‌دستی هزینه شود توسط مسئولان غیربومی آن در طرح‌های بوم‌گردی استان هدر می‌رود.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با انتقاد از اجرای طرح‌های بوم‌گردی در استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ طرح‌هایی که هم‌اکنون تحت عنوان بوم‌گردی در استان گیلان اجرا می‌شوند با سبک زندگی مردم روستا و آداب و رسوم حاکم بر مناطق مختلف کاملاً در تضاد است.

شکری ایجاد رونق اقتصادی در روستاها را مستلزم توجه به ظرفیت‌های هر منطقه خواند و تصریح کر‌د: با توجه به اینکه صنایع دستی جزء عمده تولیدات روستایی گیلان محسوب می‌شود انتظار می‌رفت مسئولان مربوطه نسبت به توسعه این صنعت عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه با موافقت مقام معظم رهبری مبلغ یک و نیم میلیارد دلار به بحث ایجاد رونق اقتصادی در روستاها اختصاص داده شده است گفت: توجه به مسئله صنایع دستی و رونق آن در روستاها با اعطای تسهیلات مورد نیاز باید در دستور کار مسئولان استان گیلان قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به تولید انواع محصولات باغی در شهرستان‌های تالش،‌ ماسال و رضوانشهر نیز اشاره کرد و افزود:‌ برای ایجاد رونق در این بخش باید ابتدا زیرساخت‌های لازم آن در مناطق مختلف فراهم شود که در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس ایجاد سردخانه‌های نگهداری مرکبات را ضروری خواند و ابراز داشت:‌ در سال‌های اخیر برنامه مدونی برای ایجاد چنین فضاهایی در منطقه انجام شد و هم‌اکنون از لحاظ وجود زیرساخت‌هایی نظیر سردخانه به مرحله اشباع رسیده‌ایم.

شکری به عدم وجود کارخانه‌های فرآوری مرکبات در شهرستان‌های تالش،‌ رضوانشهر و ماسال اشاره کرد و بیان داشت:‌ با وجود تلاش‌هایی که در زمینه جذب سرمایه‌گذار و فراهم آوردن امکان ایجاد چنین صنایعی انجام دادیم تاکنون نتیجه‌ مثبتی در این مورد حاصل نشده است.

وی نقش صنایع تبدیلی در اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه را ویژه ارزیابی کرد و افزود: ترغیب اتحادیه تولیدکنندگان مرکباتی نظیر کیوی، ‌اعطای تسهیلات و حمایت از سرمایه‌گذاران از جمله برنامه‌هایی است که برای ایجاد کارخانه‌های فراوری در دستور کار قرار دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مشکلات ‌ساخت ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش را نیز برشمرد و عنوان کرد:‌ در حال حاضر بخش اداری این مرکز فعالیت می‌کند اما به دلایل مختلف کار ساخت بخش فرهنگی آن شامل سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر تاکنون انجام نشده است.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش پیشنهاداتی ارائه شده است بیان داشت:‌ برای برون رفت از این مشکل تغییر دستگاه مجری و تفویض اجرای آن به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش در دستور کار قرار دارد.

شکری وضعیت راه‌های روستایی شهرستان‌های تالش،‌ رضوانشهر و ماسال را برشمرد و تصریح کرد:‌ در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی جهت آسفالت راه‌های روستایی در این مناطق انجام شده است و امیدواریم با آماده شدن زیرساخت‌های لازم کار آسفالت بقیه راه‌ها نیز انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مشکلات موجود در تأسیسات آب شرب روستایی را ناشی از فرسودگی لوله‌های انتقال آب خواند و اظهار داشت:‌ با توجه به وجود رطوبت در استان گیلان عمر لوله‌های آبرسانی حدود 25 سال است در حالی‌که این تأسیسات در شهرستان تالش عمری 35 ساله دارند.

وی 40 درصد شبکه‌های آبر‌سانی شهرستان‌های تالش‌،‌ رضوانشهر و ماسال را فرسوده اعلام کرد و گفت:‌ در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای بهسازی شبکه‌های انتقال آب انجام شد اما با توجه به گستردگی مشکل باید این اقدامات با سرعت بیشتری از سوی مسئولان دنبال شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1730403 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
واقعا اگر بخوایم به این چشم به گردشگری نگاه کنیم اینده گردشگری در ایرانو باختیم اون هم به تموم معنا
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
ای کاش کمی اینده بینی داشتن مسئولین در این امر واقعا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین