پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۹۳۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
عضو هیئت ­­مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: نوسان در بازارهای موازی باعث شده تا سودجویان سرمایه‌های خود را وارد بازار مسکن کنند.
شعار سال: عضو هیئت ­­مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: نوسان در بازارهای موازی باعث شده تا سودجویان سرمایه‌های خود را وارد بازار مسکن کنند.

محمد مهدی مافی ­­گفت: عواملی چون عرضه و تقاضا در قیمت مسکن تأثیرگذار است و تغییرات ­در ­ بازارهای موازی ­چون ارز، سکه و طلا جو ­روانی را پیش می‌آورد ­و سرمایه‌ها از بانک‌ها به‌سمت بخش مسکن سرازیر می‌شود و این امر همراه با افزایش قیمت ­مسکن بود.

وی­ افزود: قیمت مسکن حد منطقی و معقول باید داشته باشد در غیر این صورت توان خریدار پایین می‌آید و تولید کننده هم اقدام به کاهش ساخت‌وساز می‌کند.

مافی­­ ادامه داد: قیمت مسکن در سال‌های گذشته به اندازه نرخ تورم بود؛­­ افزایش قیمت 30درصدی، بسیار لجام‌گسیخته است،­گروهی از این فرصت استفاده می‌کنند سود می‌برند و در مقابل ­مردم ضرر می‌کنند.

وی­ تأکید کرد: با افزایش قیمت مسکن، قیمت مصالح ساختمانی، دستمزد کارگران و ... افزایش می‌یابد و واسطه‌ها تنها سود می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران ­افزود: باید اقتصادی پایدار داشته باشیم در غیر این صورت،­ تورم منجر به کاهش اشتغال در بخش مسکن می‌شود. در چند سال گذشته دولت تورم را نگه داشت اما اکنون یکدفعه قیمت از تورم بالا رفت و این ­به‌ضرر مصرف کننده است.

مافی تصریح کرد: باید ساخت مسکن براساس ­نیازسنجی و الگوی مصرف ­ صورت گیرد، در برخی از مناطق کشور ­­با افزایش و در برخی نقاط با کاهش تولید روبه‌رو هستیم به‌طور مثال در بحث ­لوکس‌نشینی، مسکن بسیار زیاد داریم که تا چندین سال آینده نیاز به ساخت‌وساز این واحدها­ نیست اما در برخی نواحی (­بخش متوسط و فرودست جامعه) که به مسکن نیاز دارند محصول آماده نداریم.

وی افزود: دولت از نظر عملیاتی نمی‌تواند در بخش مسکن اقدامی کند اما­ در سطح بالادستی می‌تواند با ساده‌سازی ساخت‌وساز و دریافت ­مجوز ­این روند را تسهیل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1730479 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین