پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و انتخابات اسفند ماه را دو حرکتی دانست که سال گذشته باعث اقتدار کشور شد و تاکید کرد در سال جاری باید برای به ثمر نشستن نتایج این دو حرکت تلاش کرد.

شعار سال: سفیر ایران در مالزی عصر یکشنبه در آیین جشن بزرگ نوروز در کوالالامپور و در جمع ایرانیان، عید نوروز را عامل همبستگی بیشتر ایرانیان دانست که آن ها را همدل و پیوسته به هم با وطن گره می زند و گفت: سال 1394 یکی از سال های به یاد ماندنی بود که بارها و بارها نام ایران با افتخار در نقاط مختلف جهان مطرح شد.

وی در این مراسم که درسالن 'ام.سی.ای' کوالالامپور و با حضور صدها ایرانی برگزار شد، گفت که دو رویداد در این سال مایه افتخار کشور شد که یکی مذاکرات تعیین کننده هسته ای و فرجام برجام بود.

افخم گفت که یک گروه مذاکره کننده حرفه ای موفق شدند مذاکرات را غیرتمندانه به پایان برسانند و برگ زرینی در تاریخ روابط بین الملل ثبت کنند.

وی این حرکت و به ثمر نشستن مذاکرات را موفقیتی برای دیپلماسی در جهان امروز دانست که شاهد درگیری است، اما ایران راه مذاکره همراه با عزت را انتخاب کرد و بااقتدار به نتیجه رساند.

بلندپایه ترین دیپلمات ایران در مالزی صفحه دیگری از رویداد سال گذشته را که باعث اقتدار کشور شد انتخابات هفتم اسفند ماه گذشته مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ذکر کرد و گفت: انتخابات هر کشور صحنه مشارکت مردم و صحنه زیبایی از همبستگی مردم با نظام است.

وی گفت: مشارکت 62 درصدی مردم در انتخابات نشان داد جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای بی ثبات که مایه نگرانی شده است، از انسجام برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران در محیطی آرام بدون تنش انتخاباتی بزرگ برگزار کرد.

به گفته وی، در سال جاری باید برای به ثمر نشستن این دو حرکت تلاش کرد و با تلاش و عمل حرکت های بزرگی برای توسعه و آبادانی ایران عزیز انجام داد.

افخم گفت: امسال با نتیجه این رویدادها باید برای اقتصاد بهتر کشور، داشتن دوستان و روابط خارجی قوی تر تلاش کنیم.

سفیر ایران در مالزی در ادامه به برنامه این سفارتخانه در سال نو اشاره کرد و گفت که امسال برای تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور به فعالیت های خود ادامه می دهیم و باور داریم هر حرکت مثبت، آثار خوبی برای حضور ایرانیان در مالزی خواهد داشت.

وی گفت: امیدوارم در مسیر تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور موفق شویم و حضور ایرانیان را با عزت و همراه با تسهیلات قرار دهیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1395، کد مطلب: 82008691 (5239707):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین