پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۹۹۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
معاون اسبق بانک مرکزی گفت: زمانی که انتظارات تورمی بالا می‌رود و نگرانی‌ها زیاد می‌شود، مردم برای جبران کاهش ارزش پول خود امکان دارد وارد بازار ارز شوند.
شعارسال:معاون اسبق بانک مرکزی گفت: زمانی که انتظارات تورمی بالا می‌رود و نگرانی‌ها زیاد می‌شود، مردم برای جبران کاهش ارزش پول خود امکان دارد وارد بازار ارز شوند.

سید کمال سیدعلی در پاسخ به این پرسش که مگر ما چقدر تقاضای سفته‌بازی داریم که تا این حد روی بازار ارز اثر می‌گذارد؟ اظهار داشت: زمانی که انتظارات تورمی بالا می‌رود و نگرانی‌ها زیاد می‌شود، مردم برای جبران کاهش ارزش پول خود امکان دارد وارد بازار ارز شوند.

وی افزود: در یک چنین شرایطی نمی‌توانید سقف تعیین کنید که چقدر سفته‌بازی صورت می‌گیرد.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی تصریح کرد: در حالت معمول همه نشستند و با پول‌های خود در بازارهای بورس، مسکن، سکه و ارز کار می‌کنند، اما زمانی که همه هجوم می‌آورند، مردم عادی نیز امکان دارد ورود پیدا کنند و پول‌های خود را تبدیل به ارز کنند، این اتفاق می‌افتاد.

سیدعلی عنوان کرد: شاهد بودیم که مردم وارد صف‌های فروش ارز می‌شدند و ارز خریداری می‌کردند و طرف دیگر خیابان با نرخ‌های بالاتر می‌فروختند. در صورتی که هیچ مسافری هم وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی نیز به عنوان ارز مسافرتی ارزها را می‌فروخت، اما هیچ مسافری هم وجود نداشت.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی ادامه داد: باید ماهیت نرخ ارز را واکاوی کرد. واقعیت این‌جاست که بانک مرکزی هر قدر برای نگه داشتن نرخ ارز تلاش کند، در نهایت بازی را به بازار می‌بازد و از این رو لازم است هر چه سریع‌تر به واقعی شدن قیمت ارز تن بدهد.

سیدعلی تاکید کرد: هر چه زودتر ما به واقعی شدن قیمت تن بدهیم صرفه جویی ارزی بیشتری داریم و تقاضای ارز نیز کمتر می شود، اما اگر بخواهیم با استناد به اینکه ارز ارزان می شود و قیمت ها واقعی نیست، این روند را ادامه بدهیم در نهایت هزینه ها را افزایش می دهیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت افکار نیوز، تاریخ انتشار2خرداد97، کدخبر: ۷۴۵۶۵۲، www.afkarnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
مردم تا کی باید این تحولات غیرمنطقی در بازار ارز را تحمل کنند ؛ چرا قیمت ها به روال سابق خودش برنمیگردد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
دولت دچار ترس روبرو شدن با اوضاع حقیقی شده
اما به جای ترس باید به فکر جبران این شرایط باشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
متاسفانه دولت در این زمینه کم کاری های فراوانی کرده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین