پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۰۵۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
معاون اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه اسناد دیوان محاسبات نشان می دهد که درآمد حاصل از فروش 7 میلیون بشکه که بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان می‌شود مشخص نیست عنوان کرد: این تعداد بشکه نفت توسط دولت فروش رفته اما به خزانه کشور واریز نشده است.

شعارسال:معاون اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه اسناد دیوان محاسبات نشان می دهد که درآمد حاصل از فروش 7 میلیون بشکه که بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان می‌شود مشخص نیست عنوان کرد: این تعداد بشکه نفت توسط دولت فروش رفته اما به خزانه کشور واریز نشده است.

مستخدمین حسینی، معاون وزیر اسبق اقتصاد و امور دارایی و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص وظایف دیوان محاسبات اظهار داشت: این نهاد بازوی نظارتی مجلس بوده و وظایف زیادی بر عهده این نهاد قرار دارد. دیوان محاسبات برای بودجه، ساختار هزینه‌ها، چگونگی ایجاد درآمد، چگونگی هزینه کرد درآمدها و ... گزارش های مقطعی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه گزارش های دیوان محاسبات بحث های جدیدی نیست تصریح کرد: این نهاد گزارش های مقطعی را به مجلس و به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شده و گزارش ها را به صورت کتبی ارائه می دهد؛ ارائه گزارش تقریغ یکی از وظایف اصلی دیوان محاسبات بوده است که در همین راستا دیوان محاسبات هزینه ها را بررسی می کند که آیا هزینه ها کافی بوده و یا در جای خود خرج شده است یا خیر؟

معاون اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: آنچه که دولت مبنی بر مناظره درباره گزارش دیوان محاسبات خواسته است، چیزی مانند دوران قبل از انقلاب است که البته شدنی نیست و باید در نظر داشت این گزارش اولیه بوده و نیازی به این حجم از برخورد با آن وجود ندارد.

مستخدمین حسینی با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات بعد از طی شدن مراحل مخصوص به خود در نهایت در صحن علنی مجلس توسط رئیس دیوان محاسبات قرائت می‌شود عنوان کرد: ابهاماتی کهدولت از گزارش تفریغ دیوان محاسبات داشته است را می‌تواند پیگیری کند و از طرف دیگر مجلس هم می تواند به موارد مختلف رسیدگی کرده و اگر تخلفی صورت گرفته باشد دولت موظف به پاسخگویی است.

وی همچنین بیان داشت: اگر دولت بتواند مجلس را قانع کند گزارش توسط دیوان اصلاح شده و برای تنویر افکار عمومی منتشر می‌شود ولی آنچه که از گزارش های مجلس قرائت و پیگیری هایی که سخنگوی دولت بیان داشته است نشان می دهد که فروش نفت در سال 95 وضعیت نامشخصی داشته است؛ به عنوان مثال حدود 7 میلیون بشکه نفتی فروخته شده اما نحوه هزینه کرد آن مشخص نیست.

معاون اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه اسناد دیوان محاسبات نشان می دهد که درآمد حاصل از فروش 7 میلیون بشکه که بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان می‌شود مشخص نیست عنوان کرد: این تعداد بشکه نفت توسط دولت فروش رفته اما به خزانه کشور واریز نشده است.

مستخدمین حسینی تصریح کرد: از طرف دیگر درآمد دولت ناشی از هدفمند سازی یارانه ها هم مبلغی بوده است که ما به تفاوت آن با رقم واریزی یارانه‌ها مشخص نشده است؛ این موضوع که تخلفات بودجه ای در همه دولت ها وجود دارد موضوع غلطی است و آنچه که دیوان محاسبات گزارش شده ناشی از یک اختلاف شدید بوده است.

وی با بیان اینکه دولت هنوز پاسخ گزارش دیوان محاسبات را نداده است عنوان کرد: اینکه مناظره ای بعد از انتشار این گزارش صورت گرفت این موضوع باب خوبی نیست و دیوان محاسبات بر اساس وظایف خود این گزارش را تهیه کرده و روند قانونی آن دادن پاسخ مستند از سوی دولت به گزارش دیوان است.

معاون اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه این گزارش در همه دولت ها وجود دارد عنوان کرد: در شرایطی که بحث های سیاسی میان دولت و مجلس به حداقل می رسد این ایرادها خود به خود حل می شوند اما با غلبه موضوعات سیاسی در حوزه های تصمیم سازی، این اختلافات بیشتر خود را نشان می دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دانا، تاریخ انتشار 25بهمن 96، کدخبر: 1294155، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
احتمالا دارن با سود حاصل از اینهمه پول یک کارایی میکنند باید شفاف سازی های لازم صورت بگیره
ا.ح75
ناشناس
Netherlands
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
15 هزار میلیارد تومن رقم بسیار بالایی است ، با این پول در مدت کوتاه میتوان سرمایه گذاری های کلانی را در اقتصاد کشور انجام دهیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین