پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در حال حاضر در مرزهای غربی کشور هیچ مشکل امنیتی نداریم، گفت: دلیل انسداد مرزهای غربی کشور ضعف مدیریت دولت است نه مشکل امنیتی.
شعارسال: جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مقصر اصلی بستن مرزهای غربی کشور است، گفت: متاسفانه برخی می گویند مرزهای غربی با نظر شورای عالی امنیت ملی مسدود شده است اما باید توجه داشت که رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی است.

وی تاکید کرد: مسدود شدن مرزها هیچ دلیل امنیتی ندارد چرا که مرزها در امنیت کامل هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: متاسفانه دولت در مدیریت ضعف دارد و به بهانه واهی مرزها را بستند.

محمودزاده با بیان اینکه مردم منطقه حافظ مرزها هستند، تصریح کرد: زمانی که منافقین وارد پیرانشهر شدند همین مردم منطقه بودند که منافقین را زمینگیر کردند و اجازه ندادند تا آنها به دیگر شهرها برسند.

وی با بیان اینکه مردم منطقه بشدت مخالف تفکر افراطی داعش هستند، افزود: مردم ما با داعش در مبارزه هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: حسن روحانی با وعده هایی از جمله ایجاد اشتغال از مردم کردستان رای گرفت اما وعده های رئیس جمهور محقق نشد و همین مشاغلی که در منطقه بوده با تصمیمات نادرست دولت تعطیل شده است.

محمودزاده با بیان اینکه حدود 75 هزار کوله بر و پیله ور در مرزهای غرب کشور امرار و معاش می کنند، افزود: این تعداد افراد به همراه خانواده هایشان حدود 300 هزار نفر می شوند که کسب و کار آنها تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه این تصمیم دولت موجب ضرر و زیان به حدود هفت میلیون نفر شده است، افزود: در مرزهای غربی، کالاها از مبادی رسمی و قانونی و همچنین توسط کوله بران و پیله وران وارد می شد که این کالاها در کل کشور توزیع می شد اما از شش ماه پیش متاسفانه مرزها مسدود شده و واردات کالا توسط مردم در بازارچه های مرزی قطع شده اشت.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه فقط ترانزیت کالا انجام می شود، افزود: ترانزیت کالا جز ضرر، هیچ نفعی برای مردم منطقه ندارد.

محمودزاده گفت: در حال حاضر کوله بری تعطیل است و درآمد مردم بشدت کاهش یافته و از بین رفته است.

وی افزود: قبل از انسداد مرزها، بسیاری از کوله بران و پیله وران اجناسی را خریداری کرده بودند که اکنون پشت مرزها ماندند و میلیاردها تومان ضرر و زیان متوجه آنها شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: دولت ابتدا باید شغل جایگزین برای مردم منطقه معرفی می کرد و بعد تصمیم می گرفت نه اینکه یک باره مرزها را ببندد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 ، کدخبر: 3970303131 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
ضعف مدیریتی آن چنان در دولت قبل نمیدانم چرا وجود نداشت ؛ این دولت خیلی ضعیف تر عمل کرده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
همه این ها به انتخابات که میرسن برای مسایل سیاسیشون و سیاست زدگی مردم رو دچار فریب می کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
اینکه مرز ها بسته باشن تا قاچاق کالا وارد کشور نشه کار خوبیه ولی نباید جلوی صادرات گرفته بشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین