پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
مشاور استاندار خوزستان در امور آب با اشاره به وضعیت خشکسالی گفت: هر قطره آبی که از سرشاخه‌های کارون منتقل می‌شود، به معنی جابه‌جایی آب از حوزه مبداء به مقصد است و این در حالی است که حتی قطره‌ای آب مازاد در رودخانه کارون برای انتقال وجود ندارد.
شعار سال: مشاور استاندار خوزستان در امور آب با اشاره به وضعیت خشکسالی گفت: هر قطره آبی که از سرشاخه‌های کارون منتقل می‌شود، به معنی جابه‌جایی آب از حوزه مبداء به مقصد است و این در حالی است که حتی قطره‌ای آب مازاد در رودخانه کارون برای انتقال وجود ندارد.

مهدی قمشی، با اشاره به وضعیت خشکسالی در استان خوزستان اظهار کرد: کارون از نظر مصرف استاندارد منابع آب فوق اشباع است و حتی از نظر مقدار متوسط آورد بلندمدت، میزان مصرف حوزه کارون کامل است بنابراین هر انتقالی از سرشاخه‌های این رودخانه صورت بگیرد خود به خود بخشی از مصرف آب در حوزه پایین‌دست قطع می‌شود.

وی افزود: هر قطره آبی که از سرشاخه‌های کارون منتقل می‌شود، به معنی جابه‌جایی آب از حوزه مبداء به مقصد است و این در حالی است که حتی قطره‌ای آب مازاد در رودخانه کارون برای انتقال وجود ندارد.

مشاور استاندار خوزستان در امور آب گفت: متأسفانه موارد مصرف آب بیش از حد و توان رودخانه کارون است. حوزه کارون با تنش شدید آب روبه‌رو است.

قمشی با بیان اینکه بارش‌های اخیر تأثیری در منابع آبی خوزستان نداشته است، عنوان کرد: وضعیت خشکسالی کارون، مارون و زهره فوق بحرانی است و در حال حاضر 40 درصد مخازن آبی خوزستان خالی است.

وی با اشاره به تبعات خشکسالی گفت: متأسفانه در برنامه‌ریزی منابع آبی به دلیل اینکه از آب همه رودخانه‌ها حق‌آبه تخصیصی داده‌ایم کار مشکل شده است و به محض اینکه یک سال دچار خشکسالی شویم در بخش‌ مصرف مشکل ایجاد می‌شود.

مشاور استاندار خوزستان در امور آب عنوان کرد: زمانی که همه آب مصرف می شود باید در تخصیص آب در بخش‌های مختلف تجدیدنظر شود. باید مقدار مصرف را کاهش دهیم یا بخشی از موارد مصرف تعطیل شوند.

قمشی بیان کرد: در بخش شرب و بهداشت 40 درصد، در بخش صنعت 60 تا 70 درصد و در بخش کشاورزی 30 درصد مازاد مصرف داریم که با همکاری دستگاه‌ها می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم تا مدیریت بهتری در مصرف آب داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در بخش صنعت می‌توانیم 60 تا 70 درصد صرفه‌جویی کنیم اما این میزان صرفه‌جویی به فوریت محقق نمی‌شود. با استفاده از آب‌های بازیافتی و پساب‌ها می‌توانیم به راحتی 30 تا 40 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1397، کدخبر: 97030803995 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین