پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۸۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
اعضای شورا شهر به قیمت‌هایی که از طرف کمیسیون عمران، حمل و نقل در لایحه‌ای پیشنهاد شده بود رای دادند و با افزایش ۲۰ درصدی قیمت کرایه تاکسی‌های درون شهری تبریز موافقت کردند.
شعار سال: اعضای شورا شهر به قیمت‌هایی که از طرف کمیسیون عمران، حمل و نقل در لایحه‌ای پیشنهاد شده بود رای دادند و با افزایش ۲۰ درصدی قیمت کرایه تاکسی‌های درون شهری تبریز موافقت کردند.

 پنجاه و نهمین نشست شورای اسلامی شهر تبریز، به صورت فوق‌العاده با حضور اعضای شورا و جمعی از اصحاب رسانه، در عمارت شهرداری برگزار و اعضا به بررسی نرخ کرایه تاکسی در تبریز پرداختند.

 محمدحسین اکبرنژاد، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تبریز با بیان این که 18 روز پیش با دستور رئیس شورای شهر اقدام به تهیه قیمت‌ها در دو بازه دی ماه 1396 و اردیبهشت ماه 1397 به صورت میدانی کرده‌ایم، افزود: بنا به تصمیمات اخذ شده سازمان تاکسیرانی قصد دارد نرخ کرایه را 20 درصد افزایش دهد و این پیشنهاد تقدیم شورا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به این موضوع توجهی نشده است و وضعیت معیشت رانندگان تاکسی سخت است، به طوری که برخی از آنان ماهیانه مبلغ دو میلیون تومان را به اقساط و سوخت ماشین می‌دهند که با حساب هزینه‌ها، میانگین درآمد ماهیانه آنها 900 هزار تومان است.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا هم با بیان این که با سیستم‌های حمل و نقل جدید اعم از قونقا و اسنپ، نرخ خدمات تاکسی‌ها پائین آمده است، اظهار کرد: از شروط دادن مجوز به اسنپ، این بود که 50 درصد از رانندگان آن از رانندگان تاکسی باشند که رعایت نشد و اقبال نیز به تاکسی‌ها کم تر شده است که باید تورم رسمی کشور را بدانیم و با در نظر گرفتن آن اقدام به تعیین درصد کنیم.

محمد اشرف نیا  در مورد حمل و نقل و ترافیک هم خاطر نشان کرد: اپلکیشن‌هایی که  به منظور حمل و نقل استفاده می‌شوند باید نصف رانندگان خود را از رانندگان تاکسی انتخاب کنند و با بررسی‌های میدانی به عمل آمده قیمت برخی مسیرهای تاکسی‌ها اصلاح شدند‌ و قیمت‌ها رند شده‌اند‌.

عبدالله تقی پور، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز هم با تاکید بر این که در کشورهای دیگر تاکسی به عنوان وسیله‌ای لوکس استفاده می‌شود و جزو ناوگان حمل و نقل عمومی نیست، تصریح کرد: تاکسی‌ها در حل معضلات شهری قدم بزرگی برمی‌دارند و باید به رفاه حال آنان توجه کرد، چنانکه در دهه‌های 60 و 70 به رانندگان تاکسی امکاناتی داده می‌شد و باید در تعیین نرخ پیشنهادی کرایه‌های تاکسی، با نرخ تورم پیش برویم.

این عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر فراهم آوردن تسهیلات به رانندگان تاکسی افزود : برای رانندگان تاکسی باید تسهیلاتی از جمله تایر، روغن و باطری فراهم کنیم که خرج و مخارج عمده آنان به این اقلام صرف می‌شود.  

غلامحسین مسعودی ریحان عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم با بیان این که باید در تاکسیرانی به بحث زیبا سازی شهری نیز توجه شود، گفت: در بحث زیباسازی شهری نوع پوشش مردم و ماشین‌های آن شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است که ما باید با نوسازی این ناوگان به زیبا سازی شهری نیز توجه کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست اعضای شورا شهر به قیمت‌هایی که از طرف کمیسیون عمران، حمل و نقل در لایحه‌ای پیشنهاد شده بود رای دادند و با افزایش 20 درصدی قیمت کرایه تاکسی‌های درون شهری تبریز موافقت کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1397، کدخبر: 629163 ، www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
در همه جا این موضوع تصویب شده ولی خب مردم بیچاره واقعا براشون سخته
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
تاکسی ها جزو قشر های کم درامد جامعه هستن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین