پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۹۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
استاندار اصفهان گفت: به نظر می‌رسد که در بحث آسیب‌های اجتماعی اولویت‌ها را گم کرده‌ایم و این موضوع خود یک آسیب در حل مسائل اجتماعی به شمار می‌رود.

شعار سال: محسن مهرعلیزاده در جلسه ستاد امور فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: مسأله آسیب‌های اجتماعی و لزوم پرداختن به آن بسیار جدی و اساسی است چراکه می‌تواند به آسیب رسیدن به ارزش‌ها، بی‌هویتی جوانان و ... منجر شود و مورد طمع دشمنان نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر بررسی به آسیب‌های اجتماعی افزود: در تمامی سمینارهای استانداران این موضوع مورد تأکید وزیر کشور نیز قرار گرفته ولی واقعیت این است که مشخص نیست این مسیری که طی می‌شود تا چه اندازه مفید و مؤثر بوده است.

استاندار اصفهان با بیان این که صرف ارائه اطلاعات، آمار و گزارش این که چه اقداماتی صورت گرفته، صرفاً کافی نیست، گفت: باید چرایی پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، چگونگی اصلاح آسیب‌های اجتماعی و سهم هر دستگاه در این خصوص مشخص شود و به عنوان مثال اگر نشاط را به عنوان یک عامل کنترل و کاهش آسیب‌ها بدانیم، باید وظیفه هر نهاد، ارگان و دستگاهی در ایجاد نشاط اجتماعی مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که در بحث آسیب‌های اجتماعی اولویت‌ها را گم کرده‌ایم و این موضوع خود یک آسیب در حل مسائل اجتماعی به شمار می‌رود.

مهرعلیزاده با بیان این که در بسیاری از موارد در مواجهه با مشکلات طفره می‌رویم، اذعان داشت: اعضای این کارگروه باید چرایی ایجاد آسیب‌های اجتماعی و راه‌های جلوگیری از بروز مشکلات را مشخص کرده و با کار کردن بر روی این موضوعات رضایت نسبی مردم را بیش از پیش فراهم کند.

وی تصریح کرد: جهت‌گیری‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی به سمتی پیش رفته است که بیشتر به سمت کنترل و برخورد با آسیب‌ها و مشکلات و نه برای پیشگیری، علاج و چاره‌اندیشی پیش رفته‌ایم.

استاندار اصفهان با بیان این که بخشی از این آسیب‌ها به دلیل شبیخون گسترده فرهنگی دشمنان است، بیان داشت: باید در جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی بسیج شد و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خردمندانه، مدبرانه، آگاهانه و پیشگیرانه حرکت کرد.

وی اهمیت دادن به بنیان خانواده، ارائه خدمات مفید و مؤثر به مردم و افزایش نشاط اجتماعی را لازمه حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه اقدامات صورت‌گرفته در خصوص حاشیه‌نشینی در استان، طرح تاب‌آوری و توانمندسازی ساکنان محله‌ها، کاهش مفاسد اخلاقی و اجتماعی، مسائل اجتماعی و فرهنگ محیط‌های دانشگاهی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش تشریح شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 11 خرداد 97، کد مطلب: 6551640، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
اولویت رو بذارید روی افسردگی جوانان و نبود کار
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
به نظر دولت بزرگترین اسیب اجتماعی وجود معضل در راستای رفتن بانوان به ورزشگاه ها است
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین