پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
به دنبال اعلام خروج آمریکا از برجام، گروه فرانسوی پژو سیتروئن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از ایران خارج می‌شود. از سوی دیگر شرکت پژو سیتروئن خاطرنشان کرده که با حمایت دولت فرانسه در تلاش است تا موافقت مقامات آمریکایی برای مستثنی شدن شرکت از مجازات‎های واشنگتن در صورت ادامه فعالیت در ایران را دریافت کند.

شعار سال: خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش از تصمیم شرکت خودروسازی پژو سیتروئن برای تدارک خروج از ایران خبر داد. بر اساس این گزارش گروه خودروساز فرانسوی که حجم فعالیت هایش در ایران بسیتر گسترده است روز دوشنبه اعلام کرد برای روبرو نشدن با تبعات ناشی از نقض تحریم های آمریکا به زودی از ایران خارج می شود.

 گروه پژو سیتروئن در بیانیه‌ای تصریح کرده که فرایند تعلیق فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری های مشترک خود در ایران را آغاز کرده و برای احترام به قانون تحریم های آمریکا علیه تهران تا ششم اوت / پانزدهم مرداد ماه سال جاری ایران را ترک می کند.

ایران از نظر حجم معاملات بالاتر از چین، بریتانیا، ایتالیا و آلمان نخستین بازار خارجی برای شرکت پژو سیتروئن محسوب می شد. این شرکت سال گذشته نزدیک به ۴۴۵ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود.

با اینحال دومین شرکت بزرگ خودروسازی اروپا اعلام کرده است که اهمیت بازار ایران برایش از نظر مالی آنچنان پر اهمیت نیست. به گفته مسئولان این شرکت، آنچه در اثر فعالیت در ایران حاصل می شود تنها کمتر از یک درصد از گردش مالی شرکت را تشکیل می دهد.

از سوی دیگر شرکت پژو سیتروئن خاطرنشان کرده که با حمایت دولت فرانسه در تلاش است تا موافقت مقامات آمریکایی برای مستثنی شدن شرکت از مجازاتهای واشنگتن در صورت ادامه فعالیت در ایران را دریافت کند.

پژو سیتروئن از شرکت هایی است که بلافاصله بعد از توافق هسته‌ای ایران و پنج قدرت جهانی و به تبع آن اعلام رفع محدودیت ها برای همکاری تجاری با تهران برای بازگشت به بازار ایران اعلام آمادگی کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو، طرف اصلی قرارداد با شرکت فرانسوی، در آنزمان پس از امضاء قرارداد همکاری با پژو سیتروئن اعلام کرده بود که این شرکت حاضر است به دلیل قطع همکاری در سال ۲۰۱۲( زمان گسترش تحریم های بین المللی) حدود ۴۳۰ میلیون یورو غرامت به ایران پرداخت کند.

همکاری مجدد دو شرکت در حالی که طرف فرانسوی قبل از آن با گسترده تر شدن تحریم ها ایران را ترک کرد انتقاد بسیاری از تحلیلگران در داخل را برانگیخت. بازتاب این انتقادها حتی پس از امضاء قرارداد و تا سطح مدیران ارشد شرکت ایران خودرو نیز گسترش پیدا کرد؛ تا آنجا که هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو پس از امضای این قرارداد جنجالی در نشست با مدیران گروه صنعتی فرانسوی در تهران، از «رفتار» مسئولان این شرکت به دلیل «ترک فوری» ایران بعد از آغاز تحریم‌ها، انتقاد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری آفتاب نیوز ، تاریخ انتشار 14خرداد 97، کدمطلب: 527292، www.aftabnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین