پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۳۱۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
جمعی از شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری پزشکی سال ۹۷ در اعتراض به اعمال سهمیه‌های پنج درصدی خانواده‌های جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد، امروز در مقابل دانشگاه علوم پزشکی تهران تجمع کردند.

شعار سال: جمعی از شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری پزشکی سال ۹۷ در اعتراض به اعمال سهمیه‌های پنج درصدی خانواده‌های جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد، امروز در مقابل دانشگاه علوم پزشکی تهران تجمع کردند.

جمعی از شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری پزشکی در اعتراض به اعمال سهمیه پنج درصدی مربوط به خانواده‌ها و فرزندان شهدا و ایثارگران در آزمون‌های وزارت بهداشت در مقابل دانشگاه علوم پزشکی تهران تجمع کردند.

م.د، یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع به نمایندگی از افراد حاضر در تجمع اظهار کرد: این تجمع به دلیل اعمال سهمیه پنج درصدی در سهمیه‌های قبلی که در آزمون‌های وزارت بهداشت وجود داشت، اتفاق افتاده است؛ چرا که در گذشته سهمیه ۲۵ درصدیمربوط به رزمندگان بالای ۲۵ درصد بود و به دلیل اینکه این افراد در سنین بالاتری بودند، عملا مشکل‌ساز نبود و سهمیه‌ها پر نمی‌شد و به افراد آزاد تعلق می‌گرفت. اما در حال حاضر به دلیل اینکه سهمیه پنج درصدی به سهمیه‌های قبلی اضافه شده است و فرزندان جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد را نیز در برمی‌گیرد که نسل جوان و بیشتری را تشکیل می‌دهند، برای سهمیه‌های آزاد مشکل‌آفرین شده است.

این شرکت‌کننده در آزمون دستیاری سال ۹۷ اظهار کرد: در حال حاضر با اعمال پنج درصد سهمیه که به سهمیه‌های قبلیاضافه می‌شود، ۶۰ درصد ظرفیت آزمون‌ها با افراد دارای سهمیه پر می‌شود و تنها ۴۰ درصد سهمیه آزاد باقی می‌ماند که این مسئله بسیار بدی برای شرکت‌کنندگان آزاد در آزمون دستیاری پزشکی خواهد بود.

وی ادامه داد: این سهمیه‌ها در آزمون‌های تخصصی پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی امسال اعمال شده است و نتایج دندان‌پزشکی که تاکنون منتشر شده بسیار ناراحت‌کننده بوده و نتیجه بسیار بدی داشته است، بنابراین این تجمع برای اعتراض به این موضوع در حال حاضر روبروی دانشگاه علوم پزشکی تهران اتفاق افتاده که اعلام کنیم که به همه سهمیه‌هایی که تاکنون در وزارت بهداشت وجود داشته، اعتراض داریم و این پنج درصد سهمیه نیز در حال حاضر مورد اعتراض ما است.

وی ادامه داد: باید مسئولان وزارت بهداشت فکری برای سهمیه‌هایی که بیش از صددرصد آزمون‌های وزارت بهداشت را پر می‌کنند، داشته باشند؛ اما در حال حاضر تمرکز ما بیشتر روی پنج درصد سهمیه جدیدی است که اضافه شده است.

این شرکت‌کننده در پایان خاطر نشان کرد: در آینده تجمعات دیگری نیز از سوی معترضان به سهمیه پنج درصدی خانواده‌های ایثارگران و جانبازان زیر ۲۵ درصد انجام خواهد شد.

پیش از این معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به خبرنگار ایسنا گفته بود اعمال سهمیه پنج درصدی مصوبه مجلس است و وزارت بهداشت پیشنهاد خود را در این رابطه به مجلس اعلام کرده و در حال پیگیری این موضوع خواهد بود.

گفتنی است تجمعات دیگری امروز در شهرهای شیراز، اصفهان، رشت و مشهد نیز انجام شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 13خرداد 97، کدمطلب:97031306504، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مشاور آموزشی
-
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
با سلام خدمت تمامی مسئولان گرامی. پیرو اعلامیه مکتوب داوطلبان آزمون ارشد که در تصویر فوق هم آمده است خواستم به عرض برسانم در بند 2 و 5 این اطلاعیه، داوطلبان عزیز بر افزایش ظرفیت دانشگاهها تاکید کرده اند. در صورتی که اگر دفترچه های ارشد و همچنین کنکور سراسری سالهای گذشته مثلا از ده سال قبل تا زمان حال را مطالعه و بررسی بفرمایند ملاحظه می کنند که هر سال افزایش در ظرفیت پذیرش دانشجویان دانشگاهها در هر رشته و مقطعی وجود داشته و این سیاست بسیار درست و کارآمد دولت ماست که با این افزایش ظرفیت، داوطلبان آزاد و عادی، دیگر معترض نشوند و به دنبال بهانه برای عدم قبولی خود نباشند. اگر هدف این داوطلبان حذف سهمیه هاست، آیا بهتر است هیئت محترم دولت سهمیه ها را حذف کند و از آن طرف ظرفیت هر رشته ای را هم به حالت اول برگرداند؟ مثلا ده سال پیش که بنده در کنکور ارشد شرکت کردم ارشد رشته علوم جانوری در کل دانشگاههای کشور 80 نفر پذیرش داشت اما اکنون در گرایش اول 175 نفر و در گرایش دوم 165 و در گرایش سوم 146 نفر پذیرش دارد یعنی همین یک رشته حدود 490 نفر در کشور پذیرش دارد. به نظرتان آیا بهتر نیست کل سهمیه ها حذف شود و این ظرفیت پذیرش 490 نفره به حالت ده سال پیش یعنی 80 نفر برگردد؟ از طرف دیگر انواع دانشگاهها برای جلب رضایت داوطلبان در سراسر کشور دایر گردیده تا هر کس بر اساس دوری و نزدیکی به خانواده و استعداد خود قبول شود مثلا پیام نور و شبانه و غیرانتفاعی و.... در صورتی که در زمان ما فقط روزانه و شبانه وجود داشت. تازه داوطلبان دارای سهمیه باید حداقل 80 درصد از نمره قبولی فرد عادی را کسب کنند پس این افراد درسخوان و زرنگ هستند و توانایی قبول شدن را داشته اند. شما داوطلبان محترم به قول معروف، هم خدا را میخواهید و هم خرما را. هم میخواهید سهمیه ها حذف شود و هم میخواهید ظرفیت پذیرش هم افزایش یافته و فقط مختص به خودتان باشد. پس کمی منصف باشد و با مطالعه و آگاهی قبلی وارد بحثهای آموزشی شوید. امیدوارم صحبتهای اینجانب باعث کدورت خاطر دوستان نشده باشد چون اینجانب فقط تجربیات سالها کار مشاوره و تدریس در زمینه های مختلف آموزشی را مکتوب کردم. با تشکر از حسن توجه همه دوستان
مشاور
-
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
دوستان عزیزی که نسبت به اعمال سهمیه 5 درصدی معترض هستید، چرا به سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور سراسری اعتراض نمی کنید؟ اگر پدر یا مادر شخصی، هیات علمی باشد چه دلیلی دارد که خود آن شخص، باهوش و با استعداد و درسخوان باشد؟ اساتید بیشماری وجود دارند که فرزندانشان واقعا از لحاظ درسی ضعیف هستند و فقط با سهمیه پدر یا مادر در رشته و دانشگاه خوب قبول میشوند. چرا به آنها اعتراض نمی کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین