پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
شرکت نایک اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به بازیکنان ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کفش نخواهد داد. نکته قابل تأمل اینجاست که مدعیان اصلاحات، پس از اقدام شرکت نایک، روزه سکوت گرفته و دیگر خبری از توصیه به سیاسی نکردن ورزش نیست!
شعارسال: کیهان طی گزارشی نوشت: شرکت نایک اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به بازیکنان ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کفش نخواهد داد.

یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به اقدام شرکت نایک نوشت:«از اینکه تیم فوتبال ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا حق نداره از کفش نایک استفاده کنه، فهمیدیم فوتبال سیاسی نیست».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت:«چرا اکنون که نایک، فوتبالیست‌های ایرانی را به‌خاطر آمریکا تحریم کرده، هیچ‌کدام از سینه‌چاکان مسابقه با تیم‌های اسرائیلی، هشتک نمی‌زنند که ورزش را سیاسی نکنید؟

یکی از فعالین فضای مجازی نیز در توئیتی نوشت:«شرکت نایک از ترس ترامپ اعلام کرده به بازیکنان تیم ملی ایران کفش نمی‌ده! من جای ظریف و عراقچی بودم الساعه امضای کری(همون که تضمین بود) رو می‌بردم شرکت نایک، دستِ‌کم 22 جفت کفش می‌گرفتم می‌آوردم دهن منتقدان بیسواد! رو می‌بستم!».

در بهمن ماه سال گذشته نیز شرکت سامسونگ 4 هزار دستگاه گوشی هوشمند به کمیته المپیک زمستانی کره جنوبی اهدا کرده بود تا در اختیار ورزشکاران و مقامات رسمی المپیک قرار گیرد، اما این شرکت و مقامات کره‌ای در رفتاری گستاخانه و تحقیرآمیز و به بهانه تحریم، از اهدای هدیه به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی 2018 امتناع کردند.

ورزش را سیاسی نکنید!

گفتنی است در آذر 96 عليرضا كريمي در مسابقات جهانی کشتی آزاد لهستان برای اینکه در مقابل بازیکنی از رژیم صهیونیستی قرار نگیرد در مقابل کشتی‌گیر روس تعمداً و علی‌رغم اقتدار، بازی را واگذار کرد ولی در حقیقت و واقعیت آنچه که روی داد اثبات پهلوانی و جوانمردی ورزشکاری بود که حاضر نشد در قتل‌عام کودکان فلسطین با بازی در مقابل ورزشکار صهیونیست و رسمیت بخشیدن به این رژیم ‌اشغالگر سهیم باشد.

پس از این اقدام تحسین‌برانگیز و جوانمردانه کشتی‌گیر کشورمان، مدعیان اصلاحات و برخی سلبریتی‌ها به خط شده و با انتشار هشتگ «باید ببازی» ضمن تطهیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حمله به کشتی‌گیر کشورمان مدعی شدند که «سیاست در ورزش جایی ندارد»!

نکته قابل تأمل اینجاست که این جماعت، پس از اقدام شرکت نایک، روزه سکوت گرفته و دیگر خبری از توصیه به سیاسی نکردن ورزش نیست!

آمریکا از تمام ابزارهای موجود از جمله مسابقات ورزشی برای نمایش دشمنی خود با مردم ایران استفاده می‌کند اما در مقابل مدعیان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای در رفتاری تحقیرآمیز، ضمن سکوت در مقابل رفتارهای زورگویانه آمریکا، صرفا برای بازی کردن با صهیونیست‌ها یقه می‌درند.

لازم و ضروری است که وزارت ورزش و وزارت امور خارجه به این اقدام توهین‌آمیز شرکت نایک واکنشی در خور عزت مردم ایران نشان دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار: 23خرداد 1397 ، کدخبر:  619382،www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
مقوله ی ورزش و سیاست کاملا از یکدیگر جدا هستند
ا.ح75
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
همیشه دوست داشتیم تا مسائل ورزشی را با سیاست طوری قاطی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
ما در همه زمینه ها به طرز مشهودی مظلوم هستیم و همیشه با دست خالی موفق شدیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین