پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
عضو سابق کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معتادان باید زیرنظر افراد متخصص روند درمان را طی کنند، گفت فرآیند اعطای مجوز کمپ‌های اعتیاد قابل نقد است.

شعارسال: سلیمان عباسی در یک برنامه رادیویی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در مورد کنترل و درمان بیماران معتاد گفت: مجلس در این زمینه مصوباتی داشته است و وظیفه مجلس نیز اینگونه است که قانون کلی را مصوب می‌کند، اما آئین نامه‌های داخلی را به دستگاه‌های مربوطه که در حوزه اعتیاد و درمان آن وظایفی دارند، محول می‌کند.

وی به فشار دستگاه‌ها و نهادها برای دریافت مجوز کمپ‌های اعتیاد اشاره و اظهار کرد: اگر نمایندگانی نیز در بعضی بخش‌ها فشارهایی وارد می‌کنند شاید به دلیل زیاد بودن افراد معتاد در منطقه خودشان است و در واقع نیت این نمایندگان خیرخواهانه است.

عضو سابق کمیسیون بهداشت مجلس در پایان درباره شیوه درمان معتادان در کمپ‌ها اظهار کرد: برخی معتقدند معتادان باید زیر نظر افراد همتا یعنی کسانی که قبلا معتاد بوده‌اند، درمان شوند، اما بنده معتقدم باید زیر نظر افراد متخصص و روانشناس روند درمان را طی کنند. در حقیقت فرآیند اعطای مجوز در حال حاضر قابل نقد است.

در ادامه فرید براتی معاون دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از واژه کمپ استفاده نمی‌کند، گفت: این سازمان از مراکز بهبود بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف، استفاده می‌کند که در بین مردم معروف به کمپ شده است. با توجه به سیاست جدی سازمان بهزیستی و اثر زیاد افراد بهبود یافته بر افراد مصرف‌کننده به دلیل شناخت آن‌ها، مراکز بهبود دایر شده‌اند. در واقع سازمان بهزیستی با این نگاه که از توانایی افراد بهبود یافته استفاده کند، طرحی را شروع کرده تا این افراد نسبت به درمان معتادان اقدام کنند.

وی افزود: البته بعد از اجرای طرح، بعضی دستگاه‌ها فشار زیادی آوردند تا مجوزهای بیشتری خارج از ظرفیت تعیین شده برای مراکز درمان ارائه دهیم، درحالیکه ما باید با احتیاط عمل میکردیم؛ چراکه افرادی که تقاضای دریافت مجوز دارند باید صلاحیت‌شان تائید شود. با این وجود به دلیل دخالت دستگاه‌های دیگر دستور داده شد که ظرفیت صدور مجوزها سه تا چهار برابر شود.

معاون دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین اشاره کرد: نمایندگان مجلس نیز در ادامه به جمع تقاضاکنندگان پیوستند. برای مثال نماینده‌ای از یک شهرستان مکاتبات زیادی می‌کرد که نسبت به صدور مجوز در شهرشان اقدام و حمایت کنیم.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار: 26خرداد 1397 ، کدخبر: 829810،www.pana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
ما در کشورمان متاسفانه به متخصصان جوان عرصه جولان نمی دهیم و پیشرفت هم نمی کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین