پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
دادستان کل کشور و فرماندهی ناجا در اظهاراتی درباره معتادان به ترتیب اعلام داشتند که اعتیاد با صرف مجازات حل نمی شود و کمپ ها باید افزایش یابد.

شعارسال: حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه اعطای کارت ضابطان قضایی به 40 هزار ضابط عام در جمع خبرنگاران مطالبی را درباره اعتیاد و جرم بودن و نبودن و تعیین میزان مجازات برای این دسته از افراد مطرح کردند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه جرم باید در قانون تعریف شود، اظهار کرد: مجازات هم باید در قانون تعریف شود اما موضوع این است برای همه مجازات ها حز حدود ، یک حداقل و یک حداکثر دارد و قاضی براساس شرایط متهم براساس رعایت جهات می تواند مجازات تعیین کند.
دادستان کل کشور تصریح کرد: مسئله اعتیاد مسئله ای نیست که با صرف مجازات حل شود بلکه باید یک سری اقدامات پیشگیرانه ای انجام شود و اینکه معتاد را صرفا در زندان نگه داریم و اشد مجازات را برای او قائل شویم درست نیست.
سردار حسین اشتری فرماندهی ناجا هم درباره معتادان بویژه معتادان متجاهر گفت: درخصوص معتادان متحاهر وظیفه نیروی انتظامی شناسایی و تحویل برای نگهداری در کمپ ها است و دستگاه های ذیربط مسئولیت دارند.
وی با ابراز امیدواری مبنی بر افزایش کمپ ها، اضافه کرد: نخست باید محل نگهداری معتادان افزایش یابد تا به اندازه طرفیت ابن محل ها ،معتادان نگهداری شوند
فرماندهی ناجا گفت: مجموعه ای از بهزیستی، شهرداری ها وزارت بهداشت و مجموعه ای که قانون وظیفه آنان را مشخص کرده باید برای انجام این کار با نیروی انتظامی همکاری کنند.
اشتری همچنین درباره موضوع برنامه امروز یعنی اعطای کارت به ضابطان قضایی در پاسخ به این سوال که چند نفر از اعضای نیروی انتظامی باید کارت ضابط دادگستری دریافت کنند، گفت: کسانی که در زمینه اجرای ماموریت فعالیت دارند باید کارت ضابط دادگستری دریافت کنند.
وی ادامه داد: طبق شناسایی ها این تعداد نزدیک به 60 هزار نفر هستند در حال حاضر حدود 40 هزار نفر آموزش های لازم را دیده اند و کارت ضابط برایشان صادر شده است و امیدواریم بقیه افراد هم برای دریافت صدور کارت، آموزش های لازم را ببینند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 25 مهرماه 96، کد خبر:  82700111 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین