پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
سعید بیابانکی، مجری و کارشناس ویژه برنامه نقد شعر که در ایام نوروز از شبکه چهار سیما پخش شد، گفت: برای نخستین بار بود که در تلویزیون کشورمان، شعر در کنداکتور برنامه‌های نوروزی گنجانده می‌شد.

شعار سال: سعید بیابانکی، شاعر و مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری، با اشاره به تولید و پخش ویژه برنامه نقد شعر در شب‌های تعطیلات عید نوروز از شبکه چهار سیما، اظهار کرد: برای نخستین بار بود که در تلویزیون کشورمان، شعر در کنداکتور برنامه‌های نوروزی گنجانده می‌شد. در سال‌های پیش، شعر هیچ جایگاهی نداشت و اغلب برنامه‌ها به هنرمندان سینما، بازیگران، فوتبال و از این دست موضوعات اختصاص داده می‌شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای چنین برنامه‌ای، معرفی شعر امروز و شعر معاصر کشور به مخاطبان بود و به همین منظور هم تلاش داشتیم تا در کنار شاعران پیش‌کسوت، و با تجربه‌تر، از حضور شاعران جوان نیز استفاده کنیم. البته شاعرانی که در این برنامه به شعرخوانی پرداختند، یا در استودیو حضور داشتند و یا شعرخوانی آن‌ها ضبط شده بود و در خلال برنامه پخش شد و همچنین از صدای برخی شاعران نیز در این برنامه استفاده کردیم. در مجموع 13 برنامه را به روی آنتن شبکه بردیم کی طی این برنامه ها، 39 مهمان حضور پیدا کردند و به شعرخوانی و نقد شعر پرداختند.

بیابانکی با تاکید بر اینکه برنامه نقد شعر در ایام نوروز بازتاب خوبی در بین علاقه‌مندان به ادبیات داشت، گفت: تلاش داشتیم تا با ایجاد فضای صمیمانه در بین شاعران مهمان، مخاطبان را هم بیشتر و بهتر با برنامه همراه کنیم. همچنین از حضور شاعران ملل دیگر که اشعاری در وصف بهار داشته‌اند استفاده کردیم. در ویژه برنامه نوروز نقد شعر، پخش شعرخوانی هوشنگ ابتهاج، فروغ فرخزاد و فریدون مشیری برای نخستین بار از تلویزیون کشور صورت گرفت.

این شاعر کشور درباره حضور چهره‌های جوان در این ویژه برنامه گفت: مسئولان شبکه هم از حضور شخصیت‌های کمتر شناخته شده شعر کشور در این برنامه نگران بودند و تصور می کردند ممکن است مخاطب را از دست بدهند، اما من توضیح دادم که مردم با اشعار بسیاری از مهمانان برنامه آشنا هستند و تنها ممکن است چهره آن‌ها را از نزدیک ندیده باشند و یکی از وظایف این برنامه و به طور کل رسانه این است که چنین چهره‌های تازه را به مخاطبان معرفی کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 14 فروردین 1395، کد مطلب: -: آدرس سایت: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین