پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۷۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در دو سال آینده تعداد سه هزار کلاس درس به تعداد کلاسهای موجود در استان افزوده می شود.
شعار سال: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در دو سال آینده تعداد سه هزار کلاس درس به تعداد کلاسهای موجود در استان افزوده می شود.

ابراهیم محمدی با بیان اینکه استان در زمینه تراکم دانش آموزی و نیز کمبود فضای آموزشی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و در رتبه های پایین کشوری قرار دارد افزود: برای جبران عقب ماندگی و ارتقای شاخص ها استان و نیز برای اینکه در بخش تراکم کلاسی به استاندارد کشوری برسیم باید ۷۳۰ کلاس درس به تعداد کلاسهای درسی استان افزوده شود.

وی با بیان اینکه در بخش شاخص تراکم دانش آموزی استان در رتبه ۲۶ کشوری قرار دارد ادامه داد: برای ارتقای جایگاه استان باید پنج هزار و ۴۱ کلاس درس در استان احداث شود که بخشی از آن با همکاری خیرین در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از کمبود نیروی انسانی در پایه دوزادهم در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش دانش آموزان به خصوص در پایه دوازدهم حدود ۷۳۰ تا ۷۵۰ کلاس درس نیز در استان باید افزایش یابد که از این تعداد کلاس ۲۰۰ کلاس در دوره دوم متوسطه و ۵۳۰ کلاس در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش مورد نیاز است.

محمدی در خصوص مدارس خشتی و گلی نیز گفت: در حال حاضر ۳۸۴ مدرسه کانکسی با ۴۱۶ کلاس، ۱۱۸ مدرسه استیجاری، سه هزارو ۴۹۷ کلاس دایر در نوبت دوم در استان را شاهد هستیم که موجب شده استان در برخی شاخص ها عقب بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه انسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش ملی و استانی در زمینه مدرسه سازی به استان اختصاص یافته است افزود: محور شدن همه فعالیت ها و برنامه ریزی های پروژه مهر، فراهم کردن زمینه های مناسب و تمهید مقدمات لازم جهت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید جزو برنامه های اداره کل در سال جدید است.

محمدی افزود: ۳۰درصد از چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه آذربایجان غربی در ردیف مدارس فرسوده قرار دارند که تاکنون، در حدود دو هزار کلاس درس تخریبی بازسازی شده و ۳۰ درصد کلاس های استان نیازمند بازسازی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1397، کدخبر: 4325484 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
خب خداروشکر که خرج های بی اهمیت دیگه رو یک جا دارن خرج میکنن که برای اینده استان مفید باشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
باید همواره به علم و دانش اهمیت به سزایی داده بشه وگرنه محکوم به ضعیف بودن هستیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین