پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۳۶۰۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه نظارت‌ بر روند ثبت‌نام در مدارس افزایش می‌یابد، بیان کرد: امیدواریم با افزایش نظارت‌ها و پیگیری شکایات مردمی شاهد افزایش رضایت مردم باشیم.
شعارسال: علیرضا کمرئی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش با توجه به آغاز فصل ثبت‌نام مدارس و احتمال افزایش شکایت والدین در خصوص نحوه دریافت شهریه یا کمک‌های داوطلبانه مردمی، گفت: در حوزه مدارس غیردولتی مسئولان نظارتی مناطق و استان تحت نظارت سازمان مدارس غیردولتی بر روند ثبت نام نظارت دارند و حتی یک ناظر مقیم در پایگاه‌ها حضور دارد، بنابراین امیدواریم امسال شاهد افزایش رضایت مردم در سطح مدارس غیردولتی باشیم.

وی افزود: اما در حوزه مدارس غیردولتی مساله‌ای تحت عنوان «شهریه» وجود ندارد، بلکه خانواده‌ها می‌توانند برای کمک به تامین هزینه‌های مدارس مبلغی را داوطلبانه پرداخت کنند. البته ممکن است طی سال تحصیلی مسئولان اجرایی مدارس با تصویب انجمن اولیا برای برگزاری برخی فعالیت‌ها از جمله اردوهای تفریحی، کلاس‌های فوق برنامه و ... هزینه‌هایی را مطالبه کنند که خانواده‌ها در صورت تمایل فرزندانشان در برنامه‌ها می‌توانند هزینه‌های تعیین شده را پرداخت کنند.

راه‌های اعلام‌ شکایات از مدارس

کمرئی با توجه به راه‌های اعلام شکایات، بیان کرد: خانواده‌ها در صورت مشاهده هر گونه تخلف مالی و اداری می‌توانند شکایت خود را در سامانه رسیدگی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش به نشانی http://shekayat.medu.ir ثبت کنند و یا به صورت حضوری به اداره‌ آموزش‌و‌پرورش استان‌ مراجعه کنند و مساله را با مسئولان در میان بگذارند.

 

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی خانواده‌ها بر این باور هستند که شکایات آنها مورد پیگیری قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: اگر خانواده‌ها شکایات خود را به صورت آنلاین در سامانه به ثبت برسانند، کد رهگیری به آنها ارائه می‌شود که آنها می‌توانند با این کد می‌توانند نتیجه شکایت خود را دریافت و یا آن را پیگیری کنند. هم‌چنین اگر افراد حضوری مراجعه کنند به آنها کدی اختصاص داده می‌شود که آنها نیز می‌توانند از طریق آن شکایت خود را پیگیری کنند اگر در مواردی به شکایت رسیدگی نشد افراد می‌توانند مساله را با مراجعه بالاتر ماننده آموزش‌و‌پرورش استان یا کشور در میان بگذارند.

تمام شکایات خانواده‌ها از مدارس پیگیری می‌شود

وی یادآور شد: زمانی که فردی شکایتی را به ثبت می‌رساند 48 ساعت به طول می‌انجامد تا شکایت بررسی و مورد پذیریش قرار بگیرد و سپس 7 روز کاری زمان نیاز است تا نتیجه کاملا مشخص شود اما در صورت نیاز به فرصت بیشتر برای پیگیری و ارائه پاسخ، مراتب از طریق سامانه به اطلاع شاکی خواهد رسید.

کمرئی تاکید کرد: تمام شکایتی که از طریق مختلف از قبیل سامانه اینترنتی، تلفنی و یا حضوری به اداره‌های آموزش‌و‌پرورش اعلام شود مورد بررسی قرار می‌گیرد مگر اینکه شکایت یا اعتراض در مسیر قانونی قرار نگرفته باشد.

وجود دستگاه کارت‌خوان در مدارس مشکلی ندارد

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش در بخش دیگری از سخنانش در خصوص استفاده برخی مدارس از دستگاه‌های کارت‌خوان، بیان کرد: وجود دستگاه کارت‌خوان در مدارس هیچ گونه مشکلی ندارد زیرا ما در تلاش هستیم تا حد امکان از پرداخت وجوه نقد در مدارس جلوگیری کنیم. خانواده‌ها باید مبالغ شهریه و یا کمک به مدارس را به شماره حساب مدارس واریز کنند که البته امروزه مدارس، برای آسایش خانواده از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا وزارت آموزش‌و‌پرورش برنامه‌ای برای یکپارچه‌سازی دستگاه‌های کارت‌خوان مدارس و افزایش اعتماد خانواده‌ها نسبت به وجوه پرداختی دارد، تصریح کرد: ما بر اساس اعتماد به فرهنگیان فعالیت می‌کنیم مگر در مواردی خلاف این امر مشاهده شود. بنابراین ما به تمامی دستگاه‌های کارت‌خوان مدارس اعتماد داریم و مطمئن هستیم تمام مبالغ صرف امورد مدرسه می‌شود.

کمرئی ادامه داد: اما اگر در مواردی خانواده‌ها نسبت به دستگاه کارت خوان تردید داشته باشند می‌توانند مورد را در سامانه ثبت و کارشناسان ما مساله را مورد بررسی قرار می‌دهند و نتیجه بررسی در سامانه درج خواهد شد.

اعتماد اساس فعالیت آموزش‌و‌پرورش

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه بیش از 100 هزار مدرسه در سراسر کشور فعال است، خاطرنشان کرد: آموزش‌و‌پرورش نمی‌تواند اساس کار خود را بی‌اعتمادی قرار دهد زیرا اینگونه نظارت بر فعالیت‌ها سخت خواهد شد، اما ما صراحتا اعلام می‌کنیم اگر خانواده‌ها با هر مساله‌ای در زمان ثبت‌نام و طول سال تحصیلی مواجه شدند آن را در سامانه ثبت کنند تا کارشناسان ما مساله را به صورت مورد پیگیری کنند.

به گفته وی، پرداخت مبالغ شهریه و کمک به مدرسه از طریق دستگاه کارت‌خوان و یا به صورت واریز به حساب علاوه بر کاهش خطا موجب افزایش امنیت مسئولان مدرسه می‌شود.

نظارت‌ بر روند ثبت‌نام در مدارس افزایش می‌یابد

کمرئی با بیان اینکه ثبت نام در مدارس به تازگی آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد، بیان کرد: ما برنامه‌های بسیاری برای افزایش نظارت و رضایتمندی خانواده‌ها داریم که برنامه‌ها و نظارت‌ها از هفته آینده شدت و قوت می‌گیرد. به خانواده‌ها این اطمنیان را می‌دهیم که بازرسی‌ها خود را افزایش دهیم وتمام شکایات را به صورت موردی بررسی کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما اعزام بازرس به پایگاه‌های ثبت‌نام است. قرار است بازرسان بدون هماهنگی و در راستای پیگیری وضعیت رضایتمندی خانواده‌ها و بررسی عملکرد مسئولان اجرایی به مدارس اعزام شوند.

کمرئی در ادامه خطاب به خانواده‌هایی که تمایل دارند فرزندانشان را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند، گفت: مشارکت خانواده‌ها در اداره مدارس موجب افزایش و بهبود عملکرد مدرسه می‌شود که این مساله تاثیر مثبتی در عملکرد تحصیلی فرزندانشان دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 31خرداد 1397 ، کدخبر: 398258 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
سال های سال است که داریم میگوییم این نظارت هارا بیشتر کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
روند ثبت نام در بسیاری از مدارس ایران دارد به سمت پوبی شدن میرود که بسیار نگران کننده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین