پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۵۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه یک دولت مردم‌سالار از ناحیه منتقدان و معترضان دچار آسیب نمی‌شود، گفت: اساساً معترضان و منتقدان نباید موضوع و سوژه امنیتی کشور باشند چراکه کشوری که متکی به آرای مردم است، از هر انتقاد و اعتراض قانونمند استقبال می‌کند و فرصت اظهار نظر را در انتخابات در اختیار منتقدان قرار می‌دهد و در نهایت انتخاب با مردم خواهد بود.

شعار سال: معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه یک دولت مردم‌سالار از ناحیه منتقدان و معترضان دچار آسیب نمی‌شود، گفت: اساساً معترضان و منتقدان نباید موضوع و سوژه امنیتی کشور باشند چراکه کشوری که متکی به آرای مردم است، از هر انتقاد و اعتراض قانونمند استقبال می‌کند و فرصت اظهار نظر را در انتخابات در اختیار منتقدان قرار می‌دهد و در نهایت انتخاب با مردم خواهد بود.

 اسحاق جهانگیری صبح پنجشنبه در سیزدهمین کنگره جغرافیایی ایران با گرامیداشت یاد شهید چمران، اظهار داشت: آنچه می‌تواند کشور را تهدید کند افراد، گروه‌ها و مجموعه‌هایی هستند که اعتماد و امید مردم و سرمایه اجتماعی به عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور را نشانه رفته‌اند و می‌خواهند فرسایش اجتماعی ایجاد کنند. وی افزود: ملتی که امیدش را از دست بدهد و نسبت به آینده خود مأیوس باشد، به هیچ کاری دست نخواهد زد بنابراین وظیفه تک تک نخبگان، صاحبنظران و علمای کشور است که از سرمایه اجتماعی حفاظت کرده و امید و اعتماد مردم به آینده را بالا ببرند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه توسعه پایدار یک ضرورت برای کشور است اما آن طور که باید به ابعاد توسعه پرداخته نشده است، به مسائل و مشکلات متعدد کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان و تهران اشاره و تأکید کرد: امروز مسائل مربوط به بحران آب در اصفهان یا مسائلی نظیر ترافیک سنگین، سلامت مردم، مسائل زیست محیطی و حاشیه‌نشینی پایتخت و سایر کلانشهرها عوارض منفی به دنبال داشته و این مسائل به خاطر آن است که وقتی این شهرها توسعه می‌یافت، به ابعاد توسعه و برنامه‌ریزی برای آن خوب فکر نشده است.

جهانگیری همچنین مسأله مهاجرت روستاییان به سمت شهرها را یادآور شد و تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که به همه نیازها و ابعاد زندگی مردم در روستاها پرداخته نشده و این در حالی است که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید داشته‌اند توجه به مناطق محروم است.

وی اضافه کرد: یک ضعف جدی که در این زمینه بوده و هنوز نیز وجود دارد آن است که بخش وسیعی از علوم که در توسعه مؤثر بوده‌اند، یا خودشان نتوانسته‌اند تأثیر لازم را داشته باشند یا مسئولان کشور به عنوان تصمیم‌گیر و سیاستگذار نتوانسته‌اند بخوبی از این علوم در جهت توسعه کشور استفاده نمایند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: بحران‌های ناشی از عوامل طبیعی نظیر چالش آب و مسائل زیست محیطی که پیشرفت و توسعه کشور را تهدید می‌کنند، در استان‌هایی نظیر خوزستان و در شرق کشور در قالب ریزگرد و طوفان شن مانع از روند توسعه شده است و مسائل دیگری نظیر بیکاری که حل آن نیازمند سرمایه‌گذاری است نیز به نوعی تبدیل به مسأله جدی در کشور شده‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه رشته‌های مختلف دانشگاهی هر کدام دارای نقش و سهمی در توسعه همه‌جانبه کشور هستند، اظهار داشت: صاحبنظران رشته جغرافیا نیز باید سهم مهمی در توسعه کشور ایفا کنند و باید خود این باور را داشته باشند که علم جغرافیا فقط یک علم تئوریک نیست که جایی در توسعه نداشته باشد بلکه علم جغرافیا امروز در دنیا از اهمیت فراوانی برخوردار است و شاخه‌ای از آن در حوزه سیاسی و ژئوپلیتیک به موضوعی پراهمیت تبدیل شده است. وی اضافه کرد: خوشبختانه چرخ توسعه ایران در سال‌های اخیر پس از یک دوره وقفه به حرکت افتاده است و امریکایی‌ها با نهایت وقاحت سعی دارند از طریق بازگرداندن تحریم‌ها و اعمال فشارهای جدید در این مسیر مانع تراشی کرده و چوب لای چرخ پیشرفت ایران قرار دهند و هدف نهایی آنها از این اقدامات این است که اجازه ندهند ایران قدرتمند با توان بالا در منطقه شکل بگیرد.

جهانگیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار گرفته و با فشارهای جدی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: باید متناسب با شرایط موجود به توسعه ایران بپردازیم و آنچه می‌تواند توسعه ایران را پیش ببرد، برخورداری کشور از نیروی انسانی متخصص و تجربه شش برنامه توسعه‌ای در کشور است.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: پیش نیاز توسعه که همه دستگاه‌های حاکمیتی، سیاستگذار و برنامه‌ریز کشور چه نهادهای رسمی و چه نهادهای مدنی و نیز عموم مردم باید به آن توجه داشته باشند «همبستگی اجتماعی» در همه سطوح و پرهیز از گسست در حوزه‌های مختلف است. تقویت سرمایه اجتماعی، امید و اعتماد به آینده امری ضروری است و با اتکا به سرمایه اجتماعی از همه بحران‌ها عبور خواهیم کرد.

در این مراسم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ضمن تبیین و تشریح توطئه‌های امریکا در اجرای طرح خاورمیانه جدید و برنامه‌ریزی برای تجزیه کشورهای منطقه، گفت: با انسجام داخلی و همراهی میان قوای سه‌گانه کشور اجازه نخواهیم داد دشمنان کار خود را پیش ببرند و طرح جنایتکارانه آنها نتیجه‌ای جز آبدیده‌تر شدن ملت ایران و تعمیق نفرت مردم کشور از امریکا نخواهد داشت. وی با بیان اینکه موضوع امنیت و توسعه موضوعی مرتبط با یکدیگر است، ‌تصریح کرد: در جهان امروز نمی‌توان به صورت جزیره‌ای در گوشه‌ای از دنیا امنیت و توسعه ایجاد کرد زیرا این مقوله در سطح جهانی به هم پیوسته هستند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 2 تیر 97، کد مطلب: 471233، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
دولت روحانی افتضاح ترین دولتی است که در ایران داشته ایم , نتوانسته است به شعار های خود به خوبی عمل کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین