پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۳۷۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
یک راهکار شاید این باشد که دولت دلار خود را با نرخ آزاد بفروشد، سوبسیدهای کالاهای اساسی را حذف کند و مابه‌التفاوت آن‌ها را به‌عنوان افزایش یارانه نقدی برای جبران خسارت اقشار آسیب‌پذیر اختصاص دهد.

شعارسال: سعید اسلامی بیدگلی، اقتصاددان نزدیک به دولت حسن روحانی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از دلار 4200 تومانی گفت: از ابتدا هم مشخص بود که دلار ۴۲۰۰ تومانی قابلیت اجرایی ندارد و بسیار بسیار فسادخیز است. باید فکری به حال این حجم فساد و ناکارایی بکنند.
وی ادامه داد: یک راهکار شاید این باشد که دولت دلار خود را با نرخ آزاد بفروشد، سوبسیدهای کالاهای اساسی را حذف کند و مابه‌التفاوت آن‌ها را به‌عنوان افزایش یارانه نقدی برای جبران خسارت اقشار آسیب‌پذیر اختصاص دهد.

این اقتصاددان اضافه کرد: من به آسیب‌های یارانه نقدی آگاهی دارم اما در نظام اقتصادی فسادخیز ایران بهتر است منافع را مستقیم به جامعه بدهیم تا منتظر باشیم منافعی حاصل از کارکرد سیستمی به شهروندان منتقل شود. در حالت دوم فساد جاری در تمام اجزای کشور، منفعتی برای انتقال به سطح آخر (شهروندان) باقی نمی‌گذارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری نوداقتصادی ، تاریخ انتشار: 5 تیر ، 1397 ، کدخبر: 2112478، www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
اگر بخوایم اینطوری فکر کنیم هیچ چیزی تو ایران قدرت اجرایی نداره! چون این همه رانت هست! ما تا نیایم مشکلاتمون رو زیر ساختی حل کنیم هیچی تغییر نمیکنه!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین