پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه 30 درصد از شبکه آبرسانی در شهرهای استان فرسوده است گفت: نوسازی این شبکه های فرسوده بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شعارسال: غلامحسین ساقی اظهار داشت: اکنون 450 کیلومتر از یکهزار و 500 کیلومتر شبکه آبرسانی این شرکت در شهرهای استان فرسوده است.

وی گفت: فرسودگی شبکه ها و خطوط انتقال آب سبب می شود که آب تولیدی شرکت به هدر برود و علاوه بر آن سبب تغییر کیفیت آب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه 24.5 درصد از آب تولیدی این شرکت بدون درآمد است افزود: 11 درصد از آب بدون درآمد این شرکت به علت اموری چون فرسودگی شبکه است و 13.5 درصد از آب بدون درآمد نیز به علت اموری چون معافیت های برخی نهاد ها و دستگاه ها از پرداخت آب بها است.

وی خاطرنشان کرد: قدمت برخی از شبکه های آبرسانی این شرکت مربوط به سال های دهه 40 است و در این مدت به علت مشکلات اعتباری، نتوانسته ایم شبکه های فرسوده را با سرعت مطلوب نوسازی کنیم.

* هزینه ها با درآمدها همخوانی ندارد

ساقی تصریح کرد: شرکت های آب و فاضلاب به عنوان یک بنگاه اقتصادی تلقی می شوند و بر این اساس انتظار می رود که برای جذب مشتری اقدام کرده و راغب به فروش محصول تولیدی بیشتری باشد اما ما مشتریان خود را به کم مصرف کردن توصیه می کنیم.

وی افزود: کاهش بارندگی ها و افزایش جمعیت سبب شده تا در تامین آب اشامیدنی مورد نیاز شهروندان در برخی از شهرها با مشکل روبه رو شویم از این رو مصرف آب توسط مشترکان باید مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: اکنون درآمدها و هزینه های این شرکت با هم توازن ندارد این در حالی است که سال ها پیش از این، شرکت از محل درآمدها برای اصلاح و نوسازی شبکه ها و نیز اجرای شبکه فاضلاب اقدام می کرد اما اکنون این اقدام میسر نیست.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی 185 هزار مشترک در بخش آب دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4تیر1397، کدخبر: 82952716: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
توی پایتخت ، بالغ بر این میزان فرسوده است عزیز جان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
خوب در این وضعیت کم ابی باید هر چه زود تر این شبکه ها ترمیم بشن تا خدایی نکرده خرابیشون موجب کم ابی و اسراف نشه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین