پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به گفته محققان، در زنان مسن مصرف بالای کلسیم با کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی همراه است

شعارسال: طبق مطالعه اخیر محققان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، زنان مسن می توانند با مصرف کلسیم بیشتر، ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را کاهش دهند. اما به گفته این محققان، مصرف بیشتر کلسیم در کاهش بروز سکته و شکستگی استخوان تاثیری ندارد.

سونگ های کونگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در مطالعه اخیر خود به ارزیابی تاثیر افزایش مصرف کلسیم بر بروز ریسک بیماری های قلبی-عروقی، سکته و شکستگی پرداختیم.»

تیم مطالعه به بررسی داده های مطالعه دیگری که متشکل از ۴۵۸۹ مرد و ۵۰۴۲ زن با رده سنی ۴۰ سال بود پرداختند. این مطالعه از سال ۲۰۰۱ آغاز شده و به مدت ۱۳ سال شرکت کنندگان تحت نظر بودند. همچنین آنها مطالعه خود را بر روی ۲۱۹۹ مرد و ۱۷۰۴ زن بالای ۵۰ سال که هیچ سابقه بیماری قلبی-عروقی و سکته نداشتند نیز انجام دادند.

محققان دریافتند در زنان مسن حاضر در این جمعیت که با مصرف کم کلسیم مواجه بودند، مصرف بیشتر کلسیم به شکل قابل توجهی با کاهش ریسک بیماری قلبی-عروقی مرتبط بود، اما ارتباط قابل توجهی با ریسک سکته و شکستگی نداشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17فروردین1395، کدخبر: 3590749: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین