پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۷۹۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
در روزهای گذشته خبری مبنی براینکه بانک‌های فرانسوی برای دانشجویان ایرانی حساب باز نمی‌کنند در روزنامه فیگارو منتشر شد.

شعارسال: فیگارو نوشته بود؛ دانشجویان ایرانی که در فرانسه در حال تحصیل هستند برای باز کردن حساب بانکی با مشکل مواجه شده‌اند. اغلب بانک‌های فرانسوی از بیم تهدید و تحریم‌های آمریکا از باز کردن حساب برای دانشجویان ایرانی امتناع می‌کنند.

«منصور غلامی»، وزیر علوم، در این خصوص گفت: بله من دیداری با تعدادی از دانشجویان در فرانسه داشتم و این مطلب مطرح شد. خوشبختانه مسئولین سفارت با همکاری وزارت خارجه فرانسه مشکل را حل کرده بودند.

او افزود: کشور فرانسه قانونی دارد که اگر فردی به یک بانک مراجعه کند و آن بانک مربوطه از افتتاح حساب سرباز بزند، وزرات امور خارجه این کشور به برخی بانک ها که از حکم آنها پیروی می کند، درخواست حل مشکل می کند. این کار برای دانشجویان ایرانی انجام شده است.

غلامی در پایان گفت: در صحبتی که با معاون وزیر خارجه فرانسه داشتم ایشان قول مساعدت و همکاری دادند. با وزیر علوم فرانسه نیز صحبتی داشتم که ایشان هم قول پیگیری برای رفع کامل مشکل دادند.

وی در پایان افزود: سفیر کشورمان در فرانسه هم پیگیر این مسئله است. متاسفانه در این فضا کارهایی از بعضی از افراد در نهادها و سازمان های دیگر سر می زند که خارج از عرف دیپلماسی، رفتارهای سیاسی و برخورد انسانی است. امیدواریم با کمک مسئولین ارشد این موضوع حل شود و افراد و اشخاص درگیر، مسایل و مشکلات ناشی از اختلاف نظر سیاسی نشوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار : 8 تیر 1397، کد خبر: 723050 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا نه تنها عزت به پاسپورت های ایرانی برنگشت بلکه حس میکنم که حتی کسانی که برای کشور های خارجی خیر هم دارند باز مورد بی عزتی واقع میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
کاش اینقدری که وزارت خونه به کار دانشجو ها در خارج رسیدگی می که به فعالیت دانشجویان ایران هم رسیدگی می کردند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین