پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۳۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین اعلام کرد: مشکل افتتاح حساب بانکی برای دانشجویان ایرانی در بانک کونلون چین حل شد.

شعارسال: برای نخستین بار دوره «نگاه حقوقی به شرق» با مدیریت علیرضا مظلوم‌رهنی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی ارتباطات حقوقی مهر و ماه با سفر ۲۰ نفر از وکلا و استادان کشورمان از ۱۴ تا ۲۲ خرداد در شهرهای پکن و شانگ‌های چین در حال برگزاری است.

استادان و وکلای شرکت‌کننده در این دوره در روز نخست به ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن رفتند. در این جلسه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین با استقبال از برگزاری این دوره و تشکر از برگزارکنندگان بیان کرد که این برای نخستین‌بار است که در طول دوره مسئولیت خود با حقوقدانان و وکلا در خارج از کشور چنین جلسه خوب و فنی و حقوقی داشته است.

محمد کشاورززاده اعلام کرد: با پیگیری سفارت ایران مشکل افتتاح حساب بانکی برای دانشجویان ایرانی در بانک کونلون چین حل و دانشجویان می‌توانند به‌راحتی نقل و انتقال ارز به میزان نیاز دانشجویی داشته باشند.

وی افق همکاری‌های آینده علمی بین ایران و چین را بسیار روشن و تعامل با چین را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت عنوان کرد.

سفیر ایران در چین با بیان اینکه دوره جدیدی از همکاری‌های مشترک به‌ویژه با سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به چین آغاز شده است، گفت: درباره ارتباط با چین نباید فریب تبلیغات منفی کشورهای انگلوساکسون علیه چین به‌عنوان یک کشور بزرگ در آسیا و دومین قدرت اقتصادی جهان را بخوریم.

کشاورززاده خاطرنشان کرد: کشورهای غربی که خود ناقض حقوق بشرند با ادعای نقض حقوق بشر سعی در دورکردن کشورهای آسیایی و به‌ویژه اسلامی از ظرفیت و امکانات چین را دارند.

در ابتدای این دیدار علیرضا مظلوم‌رهنی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با تشکر از سفیر کشورمان در پکن و نیز رایزن اول سفارت کشورمان در پکن که در برگزاری این دوره تلاش کردند، اظهار کرد: با توجه به حجم مراودات مالی کشورمان که بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار در سال است و ناآشنایی حقوقدانان و وکلای کشورمان بر تداوم برگزاری دوره‌های مشترک با مؤسسات حقوقی چین تأکید کرد و حمایت سفیر ایران در ادامه برگزاری دوره‌های بعدی را خواستار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد شهرقدس با بیان اینکه برگزاری دوره‌های مشترک باعث نزدیکی فرهنگی علاوه بر مراوده علمی هم می‌شود به حضور تعدادی از استادان و وکلا در این برنامه اشاره و ابراز امیدواری کرد دانشگاه‌ها در این زمینه بیشتر ورود کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:20خرداد1398 ، کدخبر: 397125: www.ana.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین