پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۳۸۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
گمرک ایران با رای قاطع اعضای سازمان جهانی گمرک به‌عنوان عضو کمیسیون خط‌مشی‌گذاری سازمان جهانی گمرک انتخاب شد. به گزارش گمرک ایران، با توسعه دیپلماسی فعال و افزایش چشمگیر فعالیت‌های بین‌المللی گمرک ایران و پس از سفر سال گذشته میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک به تهران، درخواست عضویت گمرک ایران در کمیسیون خط‌مشی‌گذاری سازمان جهانی به معاونت منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گمرک ارسال شد.

شعار سالگمرک ایران با رای قاطع اعضای سازمان جهانی گمرک به‌عنوان عضو کمیسیون خط‌مشی‌گذاری سازمان جهانی گمرک انتخاب شد. به گزارش گمرک ایران، با توسعه دیپلماسی فعال و افزایش چشمگیر فعالیت‌های بین‌المللی گمرک ایران و پس از سفر سال گذشته میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک به تهران، درخواست عضویت گمرک ایران در کمیسیون خط‌مشی‌گذاری سازمان جهانی به معاونت منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گمرک ارسال شد.

پس از طرح اولیه در اجلاس رابطین و متعاقب آن در اجلاس روسای کل گمرکات منطقه‌ای در استرالیا و فیجی درخواست گمرک ایران مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت و در نهایت در یکصد و سی و دومین اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک در بروکسل به تصویب نهایی کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک رسید. به این ترتیب پس از گذشت ۱۴ سال، ایران مجددا به عضویت کمیته سازمان جهانی گمرک درآمد. بنابراین گزارش، کمیته خط‌مشی‌گذاری سازمان جهانی گمرک مهم‌ترین کمیته سازمان جهانی گمرک است که وظیفه سیاست‌گذاری و تدوین خط‌مشی مهم‌ترین سازمان بین‌المللی تخصصی گمرک را بر عهده دارد. با توجه به اهمیت روزافزون گمرکات و نقش آن در تجارت بین‌المللی از لحاظ مسائل حمایتی، کنترلی، درآمدی و تسهیل تجارت، گمرک ایران سعی دارد علاوه بر حفظ منافع کشور در صحنه‌های بین‌المللی نیز نقش موثری ایفا کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 10 تیر 97، کدمطلب:۳۴۰۷۵۰۹، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین