پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در سفر به مشهد از پروژه توسعه اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) بازدید کردند.

شعار سال: اعضای کمیسیون فرهنگی امروز (جمعه، 8 تیرماه) از پروژه نیمه کاره طرح تفصیلی حرم مطهر امام رضا (ع) بازدید کردند.

در این طرح تفصیلی مقرر است ، فضای سبز 2.5 هکتاری اطراف حرم به 67 هکتار افزایش یابد و با ایجاد راه‌های مناسب زمینه رفت و آمد زائران در اطراف حرم تسهیل شود.

گفتنی است حدود 45 درصد این پروژه عملی شده و شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری، آستان قدس رضوی و استانداری خراسان رضوی اقدامات لازم در این زمینه را انجام می‌دهند؛ این پروژه برای تشکیل به 3 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

بازدید اعضای کمیسیون از خانه داروغه

بر اساس این گزارش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان در حال بازسازی و تعمیر تعدادی از خانه‌های تاریخی شهر مشهد است که خانه داروغه نیز یکی از آنها است؛ اعضای کمیسیون فرهنگی پس از بازدید از این خانه بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری خانه‌های تاریخی ثبت ملی تأکید کردند.

بازدید اعضای کمیسیون از خانه ملک

در ادامه سفر نمایندگان خانه ملت از خانه ملک بازدید کردند، تعداد بسیار زیادی از هنرمندان در این خانه در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است در این بازدید هنرمندان صنایع دستی خواسته‌ها و مطالبات خود را مطرح کرده و نسبت به عدم بیمه هنرمندان انتقاد کردند.

احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل بیمه هنرمندان ایجاد نظام صنفی هنر و هنرمندان مانند نظام پزشکی است، گفت: در حال حاضر صنف هنرمندان جزو کارگران وزارت دفاع و وزارت کار تعریف می‌شوند و بیمه‌های آنها از این طریق انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی با کمک سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد تلاش خود را برای ساماندهی بیمه هنرمندان انجام می‌دهد.

بر اساس این گزارش اعضای کمیسیون فرهنگی در این بازدید بر تأثیر تبلیغات در افزایش فروش صنایع دستی تأکید کردند.

احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان این بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه صنایع دستی انجام شده است اما متأسفانه منصفانه به آن نگاه نمی‌شود. همت کنیم این اقدامات تداوم داشته باشند و قدردان این فعالیت‌ها باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 8تیر 97، کدمطلب: 390963، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین