پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
طی هفته‌های گذشته قیمت نفت دچار آشفتگی برای پیدا کردن جهت حرکت خود شده بود زیرا مدتی این بازار امید خود را به توافق تولیدکنندگان بزرگ برای تثبیت سطح تولید نفت بسته بود و روند افزایشی داشت اما اکنون این امید از بین رفته و روند نزولی به خود گرفته است.

شعار سالدرست است که نفت در ماه مارس با بالا رفتن انتظارات برای توافق تولیدکنندگان بزرگ با فریز تولید و حذف مازاد عرضه در بازار، به بالای 40 دلار صعود کرده بود، افزایش تولید طلای سیاه روسیه و ایران در ماه گذشته روند نزولی را برای نفت به ارمغان آورد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که برای بهبود پایدار قیمت‌ نفت تنها راه کاهش تولید است و راه دیگری جوابگو نخواهد بود.

قیمت نفت از روز جمعه به دلیل اظهارات محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان مبنی بر اینکه کشورش در صورتی با فریز تولید موافقت خواهد کرد که ایران و سایر تولیدکنندگان بزرگ موافق اقدام مشابه باشند، حدود 4 درصد کاهش یافت و در ادامه این هفته نیز روند نزولی خود را حفظ کرد.

در راستای صحبت‌های مقامات عربستان و تصمیمات ایران برای افزایش تولید نفت تا سطح پیش از تحریم‌ها، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران اعلام کرد که میزان صادرات این کالا اکنون از مرز دو میلیون بشکه در روز گذشته است.

لازم به یادآوری است که بازارهای نفت جهانی تحت تاثیر تولید اضافی، مازاد عرضه، تقاضای ضعیف و کندی اقتصاد جهان از سطح بالای 100 دلار در هر بشکه در اواسط سال 2014 به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

در این راستا روز گذشته معاملات نفت خام پس از نوسان مداوم میان سقوط و صعود با 19 سنت افزایش، روی 35.89 دلار ایستاد در حالیکه روز دوشنبه به پایین‌ترین قیمت یک ماه اخیر رسیده بود و اکنون نیز به قیمت 36 دلار و 79 سنت در حال معامله است.

همچنین قیمت نفت برنت نیز روز سه شنبه 18 سنت رشد کرد و به 37.87 دلار رسید و اکنون نیز به قیمت 38 دلار و 48 سنت در حال خرید و فروش است.

اما بر عکس افزایش قیمت نفت خام و برنت، قیمت نفت اوپک امروز با کاهش یک دلار و 14 سنتی به 33 دلار و 33 سنت رسیده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395، کد مطلب  www.ana.ir     94436


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین