پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
در کشور ما یک شعار سیاسی زمانی جا می‌افتاد که زمینه‌اش وجود داشته باشد. اگر در این سال‌ها آقای روحانی ارتباط خوبی را با مجلس برقرار می‌کرد و این افراد را طرف مشورت خود قرار می‌داد امروز زمینه طرح چنین موضوعاتی(عدم‌کفایت رییس جمهور) در مجلس مهیا نمی‌شد.

شعارسال: هفته گذشته و توسط برخی نمایندگان، موضوع طرح عدم‌کفایت رییس جمهور مطرح شد که نشان از این داشت که عده‌ای از نمایندگان به دنبال این هستند که در مقابل سیاست‌های روحانی ایستادگی کنند. این طرح موافقان و مخالفانی داشت؛ موافقانی که اقتصاد را در بحران می‌دیدند و معتقد بودند نظام در آستانه خطری بزرگ است و از سوی دیگر مخالفانی که چاره کار را در تغییرات دیگر می‌دیدند و معتقد بودند هزینه چنین طرحی بسیار بالاست لذا آن را به شوخی دیگر نمایندگان تعبیر کردند. هاشم زایی از جمله همان نمایندگانی است که می‌گوید این طرح یک شوخی بزرگ است. او می‌گوید: زدن چنین حرف‌هایی در این شرایط، بیشتر شبیه شوخی است. اکثر نمایندگان مجلس با طرح این موضوعات همراه نیستند و این صحبت‌ها را جدی نمی‌گیرند. اما موضوع حائز اهمیت این است نمایندگان اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل مجلس از تعامل ضعیف رییس جمهور با مجلس گله دارند و معتقدند از آن‌جایی که آن‌ها صدای مردم هستند و با رای مردم به این کرسی رسیدند نیاز است که آقای روحانی بیشتر با آن‌ها همفکری کند.

او افزود: متاسفانه آقای روحانی در 5 سالی که رییس جمهور بودند و مخصوصاً این دو سال آخر، ارتباطش را با مجلس به حداقل رساند. به طور مثال مجمع نمایندگان تهران که سی نفر نماینده در آن جای دارند و به نوعی ویترین کشور هستند هنوز بعد از گذشت 5 سال نتوانستند با آقای رییس جمهور جلسه‌ای را برگزار کنند. بنده در گذشته، هم سابقه نمایندگی را در کارنامه خود داشتم و به یاد می‌آورم در آن ایامی که رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور کشور بودند گاهی همان روزی که اراده می‌شد با ایشان نشستی را برگزار می‌کردیم.

رییس جمهور، تعامل خوبی با منتخبان مردم ندارد

هاشم‌زائی تصریح کرد: نماینده که نباید فقط برای مسائل منطقه‌ای با رییس جمهور ملاقات کند، به هر حال هر نماینده‌ای کلی دغدغه ملی دارد که لازم و ضروری است که با آقای رییس جمهور درمیان بگذارد. اگر امروز برخی موضوع عدم‌کفایت رییس جمهور را در مجلس مطرح می‌کنند به خاطر این است که از عدم ارتباط رییس جمهور با مجلس ناراضی هستند. طرح این موضوع، هم فضاسازی است و هم سیاسی‌کاری اما زمینه اصلی آن، نبود ارتباط و تعامل شایسته رییس جمهور با منتخبان مردم است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در کشور ما یک شعار سیاسی زمانی جا می‌افتاد که زمینه‌اش وجود داشته باشد. اگر در این سال‌ها آقای روحانی ارتباط خوبی را با مجلس برقرار می‌کرد و این افراد را طرف مشورت خود قرار می‌داد امروز زمینه طرح چنین موضوعاتی در مجلس مهیا نمی‌شد. به طور مثال در ناآرامی‌های اخیر یا حتی اغتشاشاتی که در دی ماه سال گذشته اتفاق افتاد، عده‌ای گفتند نفوذ بیگانگان بود، برخی گفتند ضدانقلاب داخلی این فضا را راه انداخت و... اما فارغ از دخالت عوامل خارجی یا داخلی باید گفت که زمینه این ناآرامی‌ها آماده بود چون وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط خوبی بسر نمی‌برد. وقتی ارز به یکباره به 8 هزار تومان می‌رسد و برخی کالاهای اساسی 50 درصد رشد قیمت پیدا می‌کنند، فضا برای اعتراض مهیا می‌شود. میکروب هم وقتی محیط برایش آماده باشد رشد می‌کند پس همه باید تلاش کنند که زمینه رشد ناهنجاری را از بین ببرند.

کابینه باید ترمیم شود

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پاسخگویی دولت به نمایندگان و مردم ضعیف است و حتماً باید ارتباط خود را با جامعه بیشتر کند. مردم منتظر تحول هستند و انتظار دارند که شرایط اقتصادی کشور بهبود پیدا کند و دولت باید هرچه زودتر به خواسته مردم جواب در خور توجهی دهد. از نظر من طرح موضوعاتی مثل استیضاح یا عدم‌کفایت رییس بیشتر به شوخی شباهت دارد و امیدوارم آقای رییس جمهور هرچه زودتر ارتباط خود را با نمایندگان پررنگ‌تر از همیشه کند و با مردم بیشتر حرف بزند و آن‌ها را در جریان امور کشور بگذارد و در نهایت بطور جدی به ترمیم کابینه روی آورد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری رویداد24 ، تاریخ انتشار: 12 تیر 1397، کد خبر: 134177، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
اگر واقعا میخواهیم در کشور پیشرفت داشته باشیم نیازمند تعامل هر سه قوه هستیم , آقای روحانی باید این را بفهمد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
شاید برخی از دلایل این جدایی بین اقای روحانی و مجلس تصمیمات بیهوده خودش مجلس باشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین