پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۳۸۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، ماموریت وجدانی خود را تولید علم دینی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی می‌داند، از نظر این مرکز، تا علم دینی محقق نشود، هدف خلقت و بعثت محقق نمی‌شود چرا که این علوم است که افعال انسان‌ها را برای رسیدن به این اهداف مشخص می‌کند.
شعار سال :حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعایی امروز در «نشست هم‌اندیشی علم دینی» که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: همزمان با این جلسات، موجی منفی نسبت به علم دینی در حال شکل گیری است و نشان از کم کاری نهادهایی مثل حوزه‌های علمیه در تولید دانش‌های دینی دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، ماموریت وجدانی خود را تولید علم دینی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی می‌داند، از نظر این مرکز، تا علم دینی محقق نشود، هدف خلقت و بعثت محقق نمی‌شود چرا که این علوم است که افعال انسان‌ها را برای رسیدن به این اهداف مشخص می‌کند.

رئیس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام گفت: خروجی نظریات علمی از نظر ما بر اساس نگاه احتجاج دینی با دین ارتباط برقرار می‌کند و آن‌چه باید مورد بازبینی قرار بگیرد، «مبانی»، «روش تحقیق» و «سازه‌های تمدنی» است و الا ما در محیط اجتماعی تمدن غربی زندگی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مؤسسه بر اساس این هدف، در گام دوم به تربیت محقق و مدرس پرداخته است و در گام سوم سعی کرده تا کارگاه‌های مهارت‌های زندگی بر اساس نگاه دینی برگزار کند که تا کنون 27 بسته آموزشی بر اساس این نگاه تولید شده است.

دعایی در پایان تأکید کرد: مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام بر اساس نگاه اجتهاد جواهری اما با این نگاه که ضرورت دارد که منطق سیستمی در تولید نظام مسائل اصل واقع شود، عمل می‌کند و مبتکر و نظریه پرداز اصلی آن حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری رضوی، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1396 ، کدخبر: 25884 ، www. razavi.new         

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین