پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۸۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۹
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: شورای فرهنگ عمومی و شورای اجتماعی کشور مساله سلامت اجتماعی را مورد توجه قرار داده و به زودی فرهنگ سلامت در قالب سند ملی به شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

شعارسال: سید محمدهادی ایازی در بازدید از مراکز درمانی سبزوار در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۷۰ هزار نیکوکار در ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت دارند. هم اکنون ۸۷۵ خیریه سلامت، ۴۰۰ درمانگاه خیریه و ۴۰ بیمارستان خیریه در سطح کشور دایر است. همچنین ۴۰ بیمارستان خیریه دیگر با همیاری خیران نیکوکار در دست ساخت است که این مراکز درمانی نقش موثری در کاهش هزینه‌های درمان مردم دارند.

ایازی ادامه داد: خیران حوزه سلامت در بخش‌های توسعه، ساخت بیمارستان‌های دولتی و مراکز خیریه، توسعه اورژانس، اتاق عمل، تامین تجهیزات و دارو مشارکت و همیاری دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: خیران نیکوکار پارسال ۱۵ هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند.

وی با اشاره به مشارکت موثر و مفید مردم در ایجاد زیرساخت‌های نظام سلامت افزود: امسال کانون‌های سلامت در محلات فعال می‌شود که در آن با هدف افزایش سلامت محلات و خانواده‌ها، سواد سلامت و ارتقای سبک زندگی آموزش داده می‌شود.

ایازی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی و شورای اجتماعی کشور مساله سلامت اجتماعی را مورد توجه قرار داده و به زودی فرهنگ سلامت در قالب سند ملی به شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در همایش تقدیر از خیران حوزه سلامت شهرستان سبزوار نیز گفت: در صورت تشدید تحریم‌های دشمن، هیچ مشکلی در حوزه تامین دارو و درمان مردم به وجود نمی‌آید.

ایازی افزود: دارو به اندازه کافی در کشور وجود دارد و با انجام تمهیدات لازم هیچ نگرانی در حوزه درمان و سلامت مردم ایجاد نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره این‌که اجتماعی شدن سلامت از برنامه‌های وزارت بهداشت دولت دوازدهم بوده، بیان کرد: مشارکت مردم در حوزه سلامت سبب کاهش بیماری‌ها و هزینه‌های درمان می‌شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان این‌که متولی سلامت تنها مدیریت نظام سلامت نیست، گفت: باید از ظرفیت دستگاه‌ها به نفع مردم استفاده شود و در حوزه سلامت نیاز به مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان در سال‌های گذشته از منظر اجتماعی مورد غفلت واقع شده که با توجه به شرایط امروز و شیوع بیماری‌های غیرواگیر باید سازوکاری انجام شود که مشارکت مردم در بخش سلامت افزایش یابد.

ایازی با اشاره به ضرورت آموزش سبک زندگی به مردم گفت: اجتماعی کردن سلامت کمک می‌کند مردم بیمار نشوند و یا در صورت بروز بیماری بتوانند زندگی مناسبی داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۵ میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا هستند و همین تعداد در آستانه این بیماری هستند، در حالی‌که نیمی از آن‌ها از بیماری خود آگاهی ندارند.

ایازی افزود: نا آگاهی و غفلت مردم از این بیماری منجر به نابینایی، معلولیت و قطع عضو می‌شود که هم برای خود آن‌ها، خانواده و جامعه مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به افزایش سواد سلامت مردم گفت: باید به مردم آموزش داده شود چکاپ حداقلی فشار خون، تست قند خون و اقدامات کنترلی را انجام دهند تا بیماری‌های غیر واگیر در جامعه کاهش یابد.

معاون وزیر بهداشت گفت: برای اجتماعی شدن سلامت در مرتبه نخست باید مردم خود به فکر سلامت خود باشند و دستگاه‌ها نیز در این حوزه همیاری داشته باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایران پزشک، تاریخ انتشار: 20تیر1397، کدخبر: - : www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
واقعا در زمینه های فرهنگی سلامت خیلی خیلی عقبیم این طرح ها شاید یک مقدار تاثیر گذاری مثبت داشته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
سلامت جسمی رو که دیگه کاری ندارم ما مردم ایران از نظر سلامت روانی در بدترین حالت ممکن به سر میبریم
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین