پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۶۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پروسه سفرای جدید ایران در سفارتخانه‌ها در حال انجام است و به‌زودی عازم می‌شوند.
شعارسال: چند پیش بود که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان پیرامون نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور که بدون سفیر اداره می‌شوند، دادند.

بر اساس شنیده‌ها در حال نیز چند سفارتخانه در فقدان سفیر به سر می‌برند که این سفارتخانه‌ها عبارت‌اند از بلغارستان، توکیو، هند، یمن، چین، دبی، ابوظبی است که تکلیف آن‌ها هنوز مشخص نیست.

اما یکی از مهم‌ترین این سفارتخانه‌ها، سفارت ایران در چین است که طبق اخبار به مدت 20 روزی است که بدون سفیر اداره می‌شود. حسن روحانی همواره اعلام کرده است که باید هرچه سریع‌تر روابط اقتصادی با چین پیگیری شود، اما وزارت خارجه چنین نظری نداشته و ظاهراً سفارت ایران در چین، سفیر ندارد. پیگیری‌های خبرنگار الف به اینجا رسید که هنوز این سفیر در محل ماموریت خود مستقر نشده است.

در همین راستا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد سفارتخانه‌های ایران که بدون سفیر اداره می‌شوند، گفت: پروسه سفرای جدید در حال انجام است و برخی از آن‌ها به مراحل نهایی رسیده است و به‌زودی در طول دو سه هفته آینده به محل ماموریت خود خواهند رفتند. برخی هم در جریان است که به‌زودی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، کشورهای آمریکا، کانادا، عربستان، مراکش، بحرین و سودان، سومالی، کومور نیز کشورهایی هستند که به دلیل قطعی روابط در حال حاضر سفارتخانه‌های ایران در آن‌ها تعطیل هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 25 تیر 1397 ، کدخبر: 3970424188 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
ای کاش در سفیر های مان از نیروی جوانان هم استفاده می کردیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
تاخیر در این کار باعث یک جور آبرو ریزی برای ایران میشود ؛ امیدواریم سریع تر تکلیف این ها مشخص شود
ا.ح75
حسین1
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
خیلی خوب شد که تکلیف این سفارت خونه ها داره سریع تر مشخص میشه و این کار روند صدور ویزا و امور ایرانی های مقیم اون کشور هارو سریع تر میکنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین