پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۴۱۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
شیخی گفت: باید با کشورهایی که طرف تجاری ما هستند قراردادهای پولی دوجانبه منعقد کنیم تا هم سلطه دلار و هم یورو را بشکنیم و قطعاً کافی نیست که تنها از زیرسلطه دلار خارج شویم، چراکه از زیرسلطه دلار بیرون آمدن و پناه‌آوردن به سلطه یورو همان بلایی را سر ما خواهد آورد که سلطه دلار سر ما آورد.
شعارسال: عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور گفت: متأسفانه رویکرد و نگاه دولت به سفره بیگانه بود و وادادگی دولت در این مدت پنج سال‌ونیم، این فرصت را از ما گرفت و جز عقب‌افتادگی در این دولت چیزی ندیدیم. وی بیان داشت: اکنون اولویت این است با توجه به اینکه تحریم‌ها همچنان پا برجاست و بلکه بدترشده و پیش‌بینی می‌شود به دلیل عناد امریکای جنایتکار و پیروی آشکار و پنهان اروپایی‌ها از این دولت مستکبر، وضعیت تحریم‌ها در آینده نزدیک وخیم‌تر شود و نخست برای دورزدن تحریم‌ها از لحاظ پولی چاره‌ای بیندیشیم.

شیخی افزود: باید با کشورهایی که طرف تجاری ما هستند قراردادهای پولی دوجانبه منعقد کنیم تا هم سلطه دلار و هم یورو را بشکنیم و قطعاً کافی نیست که تنها از زیرسلطه دلار خارج شویم، چراکه از زیرسلطه دلار بیرون آمدن و پناه‌آوردن به سلطه یورو همان بلایی را سر ما خواهد آورد که سلطه دلار سر ما آورد.

وی ابراز کرد: باید خودمان را از زیر سلطه یورو و دلار آزاد کنیم و چاره‌اش این است که با قراردادهای پولی دوجانبه با طرف‌های تجاری‌مان مبادله کنیم.

شیخی در پاسخ به اینکه در حال حاضر با چه کشورهایی می‌توانیم قراردادهای پولی دوجانبه داشته باشیم، گفت: بخش اعظم تجارت بین کشورهای روسیه و چین با پول خودشان است و اکنون این ارتباط پولی را با ترکیه شروع کردیم و با پاکستان هم این ارتباط پولی برقرار بوده، هرچند این کشور مقداری بی‌میل شده که مقصر دولتمردان خودمان هستند. شیخی تأکید کرد: ما اتحادیه پایاپای آسیایی را داریم که دبیرخانه این اتحادیه در بانک مرکزی است و خیلی راحت می‌تواند این قضیه را فعال کند.

کشورهایی که طرف قرارداد ما هستند مانند عراق، ترکیه، کره‌جنوبی، امارات، روسیه، چین، افغانستان و سریلانکا مشتاق هستند و مانعی برای مبادلات پولی دوجانبه نداریم و حتی می‌شود به صورت اعتباری هم مبادله کرد.

وی ادامه داد: می‌توان تعرفه‌های گمرکی شفاف تدوین کرد و با مالیات سود بازرگانی و حقوق گمرکی شفاف، بازار را هم کنترل کرد.

کارشناس اقتصادی بیان داشت: اقدام بعدی این است که اکثر کالاهای وارداتی را حذف کنیم و به تولیدکنندگان داخلی میدان دهیم تا استعدادهای خودشان را شکوفا کنند و حتی با مهندسی معکوس کالا تولید کنند و جایگزین کالاهای غیرضروری و ضروری واردات کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری  نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 23تیر 1397 ، کدخبر:2112653 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
ا.ف75
خب همین پیمان های پولی دو جانبه را که امریکا دارد با نفوذ خود جلوی آن می ایستد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین