پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۸۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
ترامپ به دست بالای روسیه در سوریه اذعان، به بازپس گیری شبه جزیره کریمه و نیز به درست بودن حمایتش از همپیمانانش در شرق اوکراین اذعان کرد و یک کلمه درباره ایران و حضورش در سوریه نگفت و تمام چیزی که گفت این بود که نباید از شکست داعش استفاده کند.پوتین روباه چه چیزی بیشتر از این می خواست؟

شعارسال: «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: با توجه به حمله شدید قانونگذاران و روزنامه نگاران آمریکایی به«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از بازگشت اش از نشست سران در هلسینکی انجام دادند به طوری که وی را متهم به «ضعف»،«خیانت»و «تهور» کردند اگر من مشاورش بودم، البته این یک پست فرضی است و هرگز آن را آرزو نمی کنم، وی را نصحیت می کردم که سفرهای خارجی اش را به کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس محدود کند زیرا این منطقه تنها جایی در جهان است که که وی در هیبت یک فرد قدرتمند ظاهر می شود و رهبرانی را پیدا می کند که به همه دیکته های وی تن می دهند و همه خواسته هایش را برآورده می کنند و همه توهین هایش را تحمل می کنند و از آن جا با چمدان های پر از میلیارد ها دلار به واشنگتن باز می گردد.

موج انتقادهایی که ترامپ در معرض آنها قرار گرفت مصیبت بود.وی دانش آموز مطیع و سردرگم در برابر ولادیمیر پوتین «معلمش»بود و گویی با او«بسته بود»زیرا با پوتین در همه گفته هایش موافقت کرد و درستی دیدگاه پوتین را درباره همه مسائل مطرح شده را نیز تأیید کرد و هیچ گونه انتقادی از او درباره پرونده های مطرح شده مانند اوکراین، شبه جزیره کریمه، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حتی سوریه نکرد.

ترامپ به نحوی از انحاء اذعان کرد که وی در نشست سران در هلسینکی عملکرد ضعیفی داشت و از سخنانش که در آنها روسیه را از دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ تبرئه کرده بود، عقب نشینی کرد و تلاش کرد که سخنانی که در کنفرانس مطبوعاتی در این زمینه زده بود را رفع و رجوع کند. مهمترین سخن اش در کنفرانس مطبوعاتی این بود« وی دلیلی برای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نمی بیند» که تلاش کرد آن را این گونه تغییر دهد ک منظورش این بود که « وی بر این باور است که دلیلی برای این نمی بیند که روسیه مسئول دخالت در انتخابات نیست» ولی این اذعان که با تأخیر صورت گرفت و در نتیجه توفان انتقادها در کنگره بود حتی یک نفر را هم داخل حزب وی یعنی حزب جمهوریخواه قانع نکرد.

حالت ناکامی و سقوط و سردرگمی که ترامپ در آن به سر می برد و روز به روز عمیق تر می شود به نظر ما به سه دلیل است:

اول:اینکه ترامپ از عقده ای که بر وی سیطره دارد رنج می برد و اسم این عقده «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق است به همین دلیل وی سیاست هایی را در پیش می گیرد و موضع گیری هایی اتخاذ می کند که مخالف و نقض همه سیاست های اوباما به شمار می رود و در رأس آنها بهبود روابط با روسیه و پایان تنش با این کشور است و دلیل اینکه عربستان سعودی را به عنوان اولین ایستگاه خود در سفرهای خارجی اش انتخاب کرد این بود که اوباما انتقادهای سختی از عربستان کرده بود.همچنین وی روابط آمریکا با اتحادیه اروپا همپیمانش را متشنج کرد و توافقنامه هسته ای با ایران را لغو کرد.

دوم: تعمیق روابط با دولت اشغالگر اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی است و قرار دادن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به عنوان مشاور اولش در سیاست خارجی و اجرای همه پیشنهادهایش بدون آن که آنها را بررسی کند از جمله بستر سازی برای جنگ علیه ایران با اعمال محاصره خفه کننده علیه این کشور.

سوم: تشدید دشمنی با هر کسی که مسلمان است و ائتلاف با شخصیت ها و احزاب تندروی نژادپرست و راه اندازی جنگ علیه مهاجرت و مهاجران زیرا اوباما از خانواده مهاجر از قاره آفریقا(کنیا) و پدرش مسلمان است.

پوتین رئیس جمهور روسیه با ضربه ای مهلک و کاری از این نشست نرم سران بیرون آمد. پوتین از این نشست به عنوان یک بازیکن ماهر که می داند چگونه دشمنانان یا میهمانانش را «جادو» کند و به هر آن چه از آنها می خواهد برسد بدون آن که در مقابل چیزی جز بسیار اندک بدهد، بیرون آمد. چه بسا هیأت حاکم بر آمریکا این واقعیت را به خوبی فهمید و این همان چیزی است که انقلاب بسیار خشمناک کنونی اش علیه ترامپ و تیم اش را تفسیر می کند.

ترامپ به دست بالای روسیه در سوریه اذعان، به بازپس گیری شبه جزیره کریمه و نیز به درست بودن حمایتش از همپیمانانش در شرق اوکراین اذعان کرد و یک کلمه درباره ایران و حضورش در سوریه نگفت و تمام چیزی که گفت این بود که نباید از شکست داعش استفاده کند.پوتین روباه چه چیزی بیشتر از این می خواست؟

«جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا عاقل بود زمانی که شوک خود را از نتایج سفر دوره ای اروپایی فاجعه بار ترامپ و رفتار زشت وی طی این سفر با اعضای ناتو ابراز کرد؛ رفتاری که احمقانه و متکبرانه بود. کری گفت که «ای مرد ما را رسوا کردی». تعجب نمی کنیم اگر وی پا را فراتر بگذارد زمانی که از جزئیات نشست سران در هلسینکی با خبر شود و نیز از آن چه مترجم در نشست غیرعلنی به مدت دو ساعت در شهادتش در کنگره ارائه کند، با خبر شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 30 تیر 1397 ، کدخبر:601015 ،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
چه رو دستی روابطشون تازگیا مثلعاشق معشوق شده باید حواسمون رو بیشتر جمع کنیم پوتین قابل اعتماد نیست
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
من که میگم رییس جمهوری که ریاست خودش رو مدیون روسیه ست نباید هم جز این بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
برای چی ترامپ باید از کشوری که خودش ترامپ رو روی کار اورده رودست بخوره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین