پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: گشت های سیار نظارت و سرکشی مناطق در معرض خطر ساخت و سازهای غیرمجاز به منظور حفظ حقوق عامه شهروندان در گلستان تشکیل می شود.

شعار سال: به نقل از دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: گشت های سیار نظارت و سرکشی مناطق در معرض خطر ساخت و سازهای غیرمجاز به منظور حفظ حقوق عامه شهروندان در گلستان تشکیل می شود.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد در برخی مناطق استان علت تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز، پاسکاری اداره های متولی برای نظارت و برخورد با تخلفات است.

هاشمیان ادامه داد: همین امر سبب شده است برخی سودجویان با استفاده از این خلا نظارتی و تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی در حاشیهامن و به دور از مزاحمتساخت و سازهای غیرمجاز انجام دهند و به عرصه های ملی، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی دست اندازی کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای رفع این مشکل مدیران منابع طبیعی، محیط زیست و امور اراضی استان را در بازدید میدانی به روستای زیارت و زمین هایی که در حال تغییر کاربری هستند بردیم تا مشخص کنیم نظارت بر این زمین ها در حوزه وظیفه کدام اداره است.

هاشمیان افزود: به این منظور در بخشنامه ای دادستان های سراسر استان را ملکف کردیم گشت های بازرسی با حضور نماینده دادستان، نماینده محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و امور آب تشکیل دهند.

به گفته هاشمیان اعضای این کمیته موظف اند، هر هفته یک روز از مناطق در معرض آسیب تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز بازدید کنند.

وی افزود: اعضای این گشت بدون نیاز به تشکیل پرونده در محاکم بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری می توانند دستور تخریب ساخت و سازها در بدو امر را صادر کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: با تشکیل این گشت ها ساخت و سازهایی که در حاشیهامن خلاء نظارتی دستگاه های اجرایی انجام می شد متوقف و سرعت برخورد با متخلفان بیشتر می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 3 مرداد 97، کد مطلب: 4356698: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین