پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
چندین سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به مقام‌های اروپایی درباره هر گونه تلاش برای تضعیف تحریم‌های این کشور علیه ایران هشدار داده‌اند.

شعارسال: 10 نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا پنجشنبه به دولت‌های اروپایی درباره تلاش برای تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بعد از اجرایی شدن آنها هشدار داده‌اند.

این 10 سناتور که همگی قبلاً مخالفت خود را با «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) اعلام کرده‌اند در نامه‌ای به سفیران انگلیس، فرانسه و آلمان نوشته‌اند هر گونه تلاش برای دور زدن تحریم‌ها یا تضعیف آنها را «بسیار نگران‌کننده» می‌دانند. سناتورها همچنین هشدار داده‌اند تلاش‌های احتمالی در این زمینه را با اقداماتی در قوه مقننه پاسخ خواهند داد.

پس از خروج آمریکا از برجام، اولین مجموعه از تحریم‌های این کشور علیه ایران قرار است از روز 4 آگوست (12 مردادماه) و دومین مجموعه از 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) مجددا اجرایی شوند.

نگارندگان این نامه که در میان آنها نام سناتورهای افراطی مانند «مارکو روبیو»، «تد کروز» و «تام کاتن» دیده می‌شوند نوشته‌اند تحریم‌ها جزو قوانین آمریکا هستند که تنها به دلیل توافق دولت قبلی این کشور بر سر برجام رفع شده بودند.

در این نامه آمده است: «این نامه را جهت درخواست از شما برای پایبندی به تمامی تحریم‌ها نگاشته‌ایم و همچنین برای تأکید بر اینکه تلاش برای دور زدن یا تضعیف قوانین آمریکا را بسیار نگران‌کننده می‌دانیم

در بخش دیگر آن نوشته شده است: «به منظور حفظ تمامیت این تحریم‌ها، هر گونه تلاش برای دور زدن یا نادیده گرفتن آنها ممکن است اقدام کنگره با هماهنگی سایر ارکان حکومت آمریکا را به همراه داشته باشد.»

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 5مرداد1397 ، کدخبر: 1391313: www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین