پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۴۴۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نمی خواهیم با تصمیمی که روحانی برای بانک مرکزی گرفته مخالفتی داشته باشیم تصریح کرد: همه مردم و مسئولان منتظر هستند که آقای همتی رئیس جدید بانک مرکزی با یک برنامه درست و بر اساس آییین نامه های بانک مرکزی به صورت کاملاً مستقل از دولت فعالیت خود را شروع کند.

شعارسال: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛ در خصوص جابه جایی های صورت گرفته در بانک مرکزی اظهار داشت: از تغییرات صورت گرفته در بانک مرکزی استقبال می‌کنیم تا ببینیم برنامه هایی که برای اداره بانک مرکزی ارائه می کنند چیست.

وی با بیان اینکه نمی خواهعیم با تصمیمی که روحانی برای بانک مرکزی گرفته مخالفتی داشته باشیم تصریح کرد: همه مردم و مسئولان منتظر هستند که آقای همتی رئیس جدید بانک مرکزی با یک برنامه درست و بر اساس آییین نامه های بانک مرکزی به صورت کاملاً مستقل از دولت فعالیت خود را شروع کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد از دستورات دولتی که استقلال بانک مرکزی را به خطر می اندازد بیان داشت: اولین انتظار از رئیس بانک مرکزی این است که ثباتی را در وضعیت ارز و سکه و طلا در کنار سایر شاخص های اقتصادی به وجود آورد. خروجی این اقدام، اعتماد و اطمینان دادن به تولید کنندگان و سرمایه گذاران برای رشد سرمایه گذاری و تولید در کشور خواهد بود.

حاجی دلیگانی با انتقاد از افزایش بی رویه نقدینگی در کشور عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی این است که رشد نقدینگی در کشور را مهار و نقدینگی موجود را به سمت تولید بکشاند؛ قطعاً جلساتی با رئیس جدید بانک مرکزی خواهیم داشت تا از برنامه های او برای بانک مرکزی مطلع شویم.

وی در ادامه افزو: یکی از خصوصیاتی که از آقای همتی گفته می شود این است که وی فردی منظم و برنامه ریز است و ما هم امیدواریم برنامه ای متناسب با وظایف بانک مرکزی تهیه شود و در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه و اجرا شود که برنامه کوتاه مدت باید در راستای ثبات در بازار بوده و راهکارهایی برای خروج از وضعیت کنونی ارائه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز زمان جلسه با همتی مشخص نشده است عنوان کرد: روحانی بر اساس یک سهم خواهی کابینه دوازدهم را چید و تأخیراتی هم که در معرفی افراد جدید برای کابینه رخ داده برای حفظ سهم خواهی ها از دولت است.

حاجی دلیگانی در پایان افزود: تأخیری که تا کنون در تغییرات کابینه و تیم اقتصادی رخ داده است به خاطر فشار هایی است که برخی از احزاب شناخته شده کشور همچنان به دنبال سهم خواهی بوده و مانع از روی کار آمدن افراد متخصص می شوند؛ لازم است دولت از فضای سهم خواهی های سیاسی خارج شده و افرادی را معرفی کنند که به صلاح کشور و مردم تصمیم می گیرند و شایسته تر هستند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار 5 مرداد 97، کدمطلب: 1391347،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
ا.ف75
ایجاد ثبات که با شعار و صرفا عوض کردن یک شخص اتفاق نمیفته! اوضاع داغون تر از این حرفاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
بیان اول تکلیف بی ملاحضگی های سیف رو معلوم کنن بعد برن سراغ بعدی
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین