پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹
نصرالله دریابیگی گفت: تفکیک وزارت رفاه در شرایطی توسط عده‌ای در بدنه دولت مطرح و حمایت می‌شود که همین‌ها قبل از ورود به دولت از ضرورت کوچک کردن آن سخن می‌گفتند.

شعارسال: نصرالله دریابیگی، درباره دلایل انتقاد خود به طرح تفکیک وزارت رفاه از وزارت تعاون و کار، گفت: تفکیک وزارت رفاه در شرایطی توسط عده‌ای در بدنه دولت مطرح و حمایت می‌شود که همین‌ها قبل از ورود به دولت از ضرورت کوچک کردن آن سخن می‌گفتند. پس برای ما واضح است که آنها در پس طرح تفکیک وزارت رفاه به دنبال منافعی هستند.

دبیر خانه کارگر مازندران با تاکید بر اینکه برنامه داشتن برای تضمین رفاه کارگران کار آسانی نیست که برای آن وزارتخانه تشکیل شود، گفت: تاریخ به ما ثابت کرده است که تفکیک وزارتخانه‌‌ها موجب کارآمدی آنها نمی‌شود؛ چراکه اگر واقعا چنین امری ممکن بود کشورهای پشیرفته وزارتخانه‌های خود را از هم تفکیک می‌کردند.

وی افزود: در هر صورت آنچه که برای ما مشخص است این است که نگاه سیاسی و منفعت‌طلبانه به تفکیک وزارتخانه‌ها وجود دارد.

دریابیگی با بیان اینکه توسعه یک کشور در گرو تضمین رفاه کارگران است و لذا رفاه و کار تفکیک شدنی نیستند، گفت: اگر رفاه و تامین اجتماعی را از کار تفکیک کنیم نیروی کار را ناامید می‌کنیم و آنها را به سمت آسیب‌های اجتماعی سوق می‌دهیم. درنظر داشته باشد که اکثر کارگران با حداقل مزد کار می‌کنند لذا زیر خط فقر هستند و نیاز به کمک دولت دارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بود که با کمک معاون رفاه، کارگرانی را که در این دسته قرار دارند، شناسایی کنند تا بیش از این فقیر نشوند، گفت: این حوزه مشکلات خود را دارد اما این دلیل نمی‌شود که بخواهیم به کل آن را ساقط کنیم و تا بنای دیگری را که معلوم نیست بدرد کسی بخورد، برپا کنیم.

دریابیگی افزود: با این حال نزدیک بودن رابطه معاون رفاه با آقای ربیعی موجب شد تا آرمش این حوزه حفظ شود. اما حالا دقیقا می‌خواهند که آرامش حوزه رفاه را برهم بریزند؛ چراکه منفعت‌شان در این است. کارگران از دولت آقای روحانی انتظار نداشتند که دست به کارهای غیرکارشناسی، سطحی، شتاب‌زده و بی‌مبنا بزند و برای دولت هم بهتر است که در این دو سالی که از عمرش باقی مانده، اعتبار و آبروی خود را به خطر نیندازد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 8 مرداد 1397 ، کد خبر: 649301 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین