پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در شورای عالی کار با اشاره به لایحه دوفوریتی دولت برای تفکیک تامین اجتماعی از بدنه فعلی وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی و قراردادن آن در قابل یک وزارتخانه جداگانه، به نگرانی فعالان کارگری دامن زده است.

شعار سال: محمدرضا تاجیک رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران عنوان کرد: تفکیک وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این شرایط به صلاح کارگران و جامعه نمی باشد. دولت می بایست به فکر حل بحران اقتصادی و معیشتی کارگران باشد.

تاجیک بیان کرد: تفکیک وزارتخانه در زمان شروع دولت دوازدهم شاید منطقی و در بسیاری از موارد میتوانست راه گشا باشد اما زمانی که کشور در شرایط بحران اقتصادی می باشد و رقم تورم بصورت روزانه تغییر می کند ، تفکیک وزارتخانه برای قشر زحمتکش و آسیب پذیر جامعه به صلاح نبوده و آینده آنها را به خطر می اندازد.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور اشاره کرد تشکلات کارگری همواره به دنبال تغییر در ساختار تأمین اجتماعی و سه جانبه گرایی واقعی در هیأت امناء و همچنین نظارت نمایندگان کارگران در امور بیمه شدگان بودند که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده و این در حالی است که منابع مالی کارگران نیز بدون نظارت نمایندگان آنها تصمیم گیری و هزینه می گردد.

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در شورای عالی کار در این رابطه گفت : با توجه به گستردگی و حجم وسیع فعالیت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اگر در زمان مناسب و شرایطی غیر از شرایط حال کشور که با انواع بحران های اقتصادی و تهدیدهای همه جانبه مواجه می باشد ، تفکیک می توانست باعث رفع مشکلات طبقه کارگری و تمرکز بر روی اشتغال و رونق تولید گردد.

تاجیک در پایان ادامه داد : در شرایط امروز ، معیشت کارگران و اشتغال زایی آنها ، اصلاح ساختار و رفع موانع تولید می بایست در اولویت دولت باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کارگرنیوز، تاریخ 7 مرداد 97، کد مطلب: 39561: www.kargarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین