پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۹۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
حسین حبیبی با انتقاد از تلاش‌های دولت برای تفکیک سازمان تامین اجتماعی از بدنه وزارت رفاه گفت: سهم‌خواهان سازمان را حیاط خلوت خود می‌دانند.

شعار سال: لایحه دوفوریتی دولت مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه کار و تعاون، و رفاه و تامین اجتماعی، به نگرانی‌های فعالان کارگری دامن زده است. کارگران که در ماه‌های اخیر به علت تصمیمات نامناسب دولت و مجلس، نگران منابع مالی خود در سازمان تامین اجتماعی بودند با رسانه‌ای شدن این لایحه‌ی جدید نگران‌تر هم شدند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) گفتگو در این باره را با طرح یک سوال شروع می‌کند: آیا طرح تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه می‌تواند یک حرکت روبه‌جلو و مثبت در جهت کاهش آلام و دردهای جامعه به خصوص ۴۲ میلیون شده بیمه شده کارگری باشد؟ پاسخ منفی‌ست.

وی ادامه می‌دهد: باید گفت اصولاً مصوبه‌های مجلس و دولت در چهار دهه‌ی گذشته همگی به ضرر کارگران بوده‌است.

حبیبی در تشریح این مساله می‌گوید: تشکیل وزارت رفاه در زمان دولت اصلاحات به منظور سیطره دولت بر تامین اجتماعی اشتباه بود. تشکیل وزارت تعاون، کار ورفاه در دولت اصول گرای مهرورزی و عدالت اشتباه و خیانت بود و در نهایت درخواست تشکیل وزارت رفاه وتامین اجتماعی و وزارت تعاون و کار، تیر خلاص است بر پیکره نزار تامین اجتماعی.

او خواسته‌های کارگران را این‌گونه مطرح می‌کند: درخواست این است که وفق اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی ایران بر سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی است و باید این اصل مورد نظر قرار بگیرد؛ بنابراین تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی براساس اصل ۴۴ باید از بدنه وزارت ودولت خارج شود؛ بر همین اساس سازمان تامین اجتماعی درواقع بخش خصوصی است یا به عبارتی نهاد عمومی غیردولتی؛ لذا باید از بدنه دولت و وزارت خارج شده و توسط شرکای اجتماعی و با نظارت دولت اداره شود.

حبیبی در ادامه به نقد لایحه پرداخت: لایحه دوفوریت دولت به منظور تفکیک وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی، معنادار و هدف‌دار بوده و منجر به تضییع حقوق بیمه‌شدگان خواهد شد. بنابراین دوفوریت آن ضرورت نداشته و باید از دستور کار خارج شود. این لایحه دوفوریت ادامه سریال پیچیدن طومار سازمان تامین اجتماعی و خارج کردن آن ازدست بیمه‌شدگان و مصادره آن به نفع وزارت و وزیر بهداشت است. سهم خواهان و کسانی که می‌خواهند به احتمال قوی هزینه‌های سیاسی و جناحی خود را در انتخابات پیش رو تامین کنند، سازمان را به عنوان حیاط خلوت خود می‌دانند و می‌خواهند از منابع مالی آن برای اهداف خود استفاده کنند.

این فعال کارگری در ادامه‌ی گفتگو خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراقب لایحه دوفوریتی تفکیک وزارت تعاون کار ورفاه باشند و خطای تصویب بند " و" تبصره ۷ بودجه ۹۷ را تکرار نکنند. مسئولان رده بالا و نمایندگان مجلس متوجه باشند عواقب این گونه مصوبات که بحران کارگری را دامن خواهد زد، متوجه آنها نیز خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید به دولتی‌ها و مجلس‌نشینان اخطار داد که اگر حرکت اعتراضی کارگران را نمی‌خواهید و خوش ندارید پس لایحه دوفوریتی تفکیک وزارت تعاون، کارو رفاه را متوقف کنید.

حبیبی در ادامه به انتقاد از دولت پرداخت و گفت: تجربه نشان داده دولت‌هایی که به دنبال تامین منافع خود در سازمان تامین اجتماعی هستند دولت‌های توانمندی نیستند. دولت تدبیر و امید نیز با این لایحه دوفوریتی ضدکارگرترین دولت بعد از انقلاب معرفی خواهد شد مگر اینکه تا دیر نشده از این تصمیم نادرست انصراف بدهد و بیش از این به کارگران پشت نکند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار 3مرداد 97، کدمطلب:647911، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
بنزم دولت داره با بی تدبیری تامین اجتماعی رو به نابودی می کشونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
اینطوری ها هم نیست که فکر کنیم تموم مشکلات امروز تامین اجتماعی گردن دولت هاست! خودشون هم تا حدی تقصیر دارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
این ها واقعا مسخره است ؛ نباید گذاشت این ها چنین کار شرم آوری را انجام دهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین