پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۴۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ترامپ چگونه می تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان شب گذشته‌اش از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوامفریبی بیان نشده است.
شعارسال: بهرام قاسمی در خصوص سخنان جدید ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی برای گفت‌وگو با ایران بدون پیش‌‌‌‌شرط گفت: اینکه رئیس‌‌‌جمهور آمریکا با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد، نشانه سرخوردگی از لفاظی‌‌‌های بی‌‌‌حاصل است؛ هرچند اظهارات بعدی وزیر امور خارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت‌‌‌های آقای ترامپ بیان شد، نشان از سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد گفت‌‌‌وگو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می‌‌‌‌شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و برخلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم‌‌‌های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفت‌وگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می‌‌‌‌ماند. اما آیا آقای ترامپ هم می‌‌‌تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تاکنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه‌‌ای از آن دیده نشده است.

قاسمی اضافه کرد: ایشان چگونه می‌‌‌تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان شب گذشته‌‌‌اش از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوام‌فریبی بیان نشده است در حالی که وزارت خزانه‌‌‌داری آمریکا کشور به کشور حرکت می‌‌‌‌کند و به آنها برای ممانعت از همکاری‌‌‌های اقتصادی و بازرگانی با ایران فشار می‌آورد؟

به گزارش ایلنا، وی پایان تاکید کرد: منطق جمهوری اسلامی منطق گفت‌وگو و تعامل است که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین‌‌‌المللی است. تحریم و فشار نقطه مقابل گفت‌وگو است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری آفتاب ، تاریخ انتشار: 9 مرداد 1397 ، کدخبر: 537362 ، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
واقعا غیرقابل پیش بینی این رئیس جمهور خدا عاقبت همه رو بخیر کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
من که حس میکنم توافق بدون پیش شرط گامی رو به جلو باشه برای اثبات این ترامپ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
حتی درباره این چگونگی هم صحبتکردن خطاست
در این باره مذاکرات هیچ حرفی پذیرفته نیست
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
بد نیست شما هم یکم سیاست داشته باشید و تا اسم ترامپ میاد دست و پا تونو گم نکنید
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین