پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۴۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
هیچ کس بهتر و بیشتر از ایران نحوه برخورد با ترامپ و خودخواهی ها و سلطه طلبی هایش را بلد نیست. پاسخ قاطع آنها به پیشنهاد ناگهانی رئیس جمهور آمریکا به وضوح بیانگر همین قضیه است.

شعار سال«عبدالباری عطوان» تحلیلگر عرب با اشاره به این موضوع در مقاله ای نوشت: پیش از پاسخ به دلیل بخشندگی آمریکا و تغییر رویکرد این کشور در قبال ایران، باید گفت که مقامات ایران که جزو مقامات درجه دوم هم محسوب می شدند، پیشنهاد ترامپ و صاحبش را به سخره گرفتند و شرط بازگشت ترامپ به توافق هسته ای و توقف تحریم های تحمیلی علیه ایران را مطرح کردند.

عطوان با اشاره به اینکه باید به یاد داشته باشیم که تغییر ناگهانی در موضع ترامپ پس از آن صورت گرفت که به خوبی درک کرد که تهدیدهایش به هیچ وجه ایرانی ها را نمی ترساند، در ادامه نوشت: ترامپ پس از تهدیدهای حسن روحانی و هشدارهای ژنرال قاسم سلیمانی ازمواضع خود عقب نشینی کرد.

نویسنده با اشاره به اینکه آمریکایی ها در سوریه پس از هزینه کردن ۷۰ میلیارد دلار توسط روس ها، سوری ها، ایرانی ها و حزب الله شکست خوردند، افزود: این مرد یعنی ترامپ فقط برای اعراب خلیج فارس گردن کلفت است جایی که به دستوراتش تن می دهند و خواسته های مالی اش را فقط به خاطر ایمن بودن اجرا می کنند. حسن روحانی گفته است که هشت پیشنهاد دیدار با ترامپ را رد کرده است زیرا به مردی که برای امضایش احترام قائل نیست، اعتماد ندارد؛ این موضوع بیانگر سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران است که چنین دیدارهایی را وقت تلف کردن می داند. این همان فرق میان رهبران عرب و همتایان ایرانی است.

تحلیلگر فلسطینی با بیان اینکه نرمش ایران در برابر ترامپ بعید نیست و این در صورتی است که شرایطشان پذیرفته شود، در ادامه یادآور شد: قطعا اعضای پیمان ناتوی عربی که ترامپ دستور تشکیلش را با هماهنگی نتانیاهو برای جنگ علیه ایران صادر کرده، با پیگیری این تغییر در رویکرد ترامپ، در حال عرق ریختن هستندو شاید هم از دل بستن خود به آمریکا برای جنگ با ایران پشیمان شوند.

عطوان در پایان نوشت: امیدواریم که رهبران عرب ما از زیرکی ایران و کره شمالی درس های بزرگ کرامت و عزت نفس را یاد بگیرند؛ این یکی از راههای اصلی تبلور طرح واقعی اعراب برای تحقق توازن در منطقه و ایجاد نوعی نیروی بازدارنده و موثر برای رویارویی با اسرائیل به عنوان بزرگترین دشمن امت اسلامی است.آیا پاسخ مثبت خواهد بود؟ گمان نمی کنم چرا که اگر اینطور بود اکنون به این وضع اسف بار گرفتار نمی شدیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار 10مرداد 97، کدمطلب: 606234، www..shafaqna.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
درود بر قاسم سلیمانی که اجازه تجاوز به منافع مردم کشورش رو نمیده
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
به نظرم اینا همش بازی سیاسی ترامپ برای ایندست
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین