پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان از اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم‎های ضدایرانی انتقاد کردند.
شعارسال: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بیانیه مشترک با وزرای خارجه ۳ کشور اروپایی طرف برجام شامل فرانسه، آلمان و انگلیس از اعمال مجدد تحریم‌های ایران ابراز تاسف کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم: عمیقاً از بابت اعمال مجدد تحریم‌های ایران که نتیجه خروج واشنگتن از توافق جامع هسته‌ای است متاسفیم.

همانگونه که آژانس بینالمللی انرژی اتمی در ۱۱ گزارش پیاپی خود تاکید کرد، برجام اجرا شده و از توانایی رسیدن به اهداف خود برخوردار است تا تضمینی بر صلحآمیز باقی ماندن برنامه هستهای ایران باشد.

برجام مؤلفه ای کلیدی در ساختار عدم اشاعه هستهای و برای امنیت اروپا، منطقه و تمامی جهان حیاتی است. از ایران انتظار داریم به همه تعهدات هستهای خود ذیل برجام پایبند باشد.

این بیانه می‌افزاید: رفع تحریمهای هستهای بخش ضروری از برجام است و هدف از آن اعمال تاثیر مثبت نهتنها بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران، بلکه مهمتر از آن، بر زندگی مردم این کشور است. اتحادیه اروپا مصمم به حفظ منافع اقتصادی اروپاییهایی است که در پیروی از قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، در تجارت مشروع با ایران سهیم هستند. به همین دلیل، برای حفاظت شرکتهای اروپایی طرف معامله با ایران از گزند تحریم‌های آمریکا، نسخه به روز شده قوانین مسدودساز تحریمی اتحادیه اروپا از فردا ۷ آگوست اجرایی می‌شود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: طرفین باقی‎‌مانده در برجام متعهد به همکاری برای حفظ و نگهداری کانال‏های مالی موثر با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز ایران هستند. در این زمینه و همچنین درخصوص موضوعات دیگر، همکاری ما با یکدیگر و همچنین کشورهای ثالث حامی برجام که خواستار حفظ روابط تجاری با ایران هستند، ادامه می‏یابد. این تلاشها طی هفتههای آینده در سطح وزرای خارجه (کشورهای طرف برجام) تشدید و مرور خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1397 ، کدخبر: 4367400 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین