پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان مرکزی به عنوان استان معین سنگ کشور انتخاب شد.

شعار سال: محمدرضا حاجی‌پور عنوان کرد: این انتخاب به دلیل برخورداری این استان از ظرفیت بالا در حوزه معادن سنگ و نیز مزیت برپایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ در شهرستان محلات صورت گرفته است.

وی بیان کرد: براساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واگذاری امور صادراتی براساس مزیت‌های نسبی که در حوزه اقتصادی در استان‌های مختلف وجود دارد، میز صادراتی به استان‌های برخوردار از مزیت‌های اقتصادی اختصاص می‌یابد و به عنوان استان معین کشور انتخاب می‌شوند.

حاجی پور با اشاره به اینکه استان مرکزی در گذشته پنج میز صادراتی انار، عایق های رطوبتی، گل و گیاه زینتی، آلومینیوم و ساخت صنایع و سازه‌های فلزی را در اختیار داشت، عنوان کرد: با توجه به مزیت هایی که این استان در حوزه سنگ بویژه در شهرستان محلات در حوزه سنگ دارد و بالغ بر 60 درصد سنگ تراورتن کشور در این شهرستان وجود دارد ششمین میز صادراتی کشور در حوزه سنگ به این استان تعلق گرفت و به عنوان استان معین سنگ کشور انتخاب شد.

وی بیان کرد: در پی برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری سنگ کشور در استان مرکزی با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بر این شد میز صادراتی سنگ از برخی استان‌های دیگر کشور که قابلیت و مزیت سنگ را دارند تفکیک شود و به استان مرکزی اختصاص یابد و نهایتا این امتیاز با پیگیری‌های صورت گرفته به این استان واگذار شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخورداری از میز صادراتی سنگ کشور و انتخاب استان مرکزی به عنوان استان معین کشور این مزیت را برای استان به همراه خواهد داشت که کار سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای توسعه سنگ کشور توسط استان مرکزی به عنوان استان معین سنگ کشور صورت گیرد که امیدواریم با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق شاهد توسعه صنعت سنگ استان مرکزی باشیم.

وی بیان کرد: استان مرکزی به دلیل برخورداری از مزیت‌های بالای کشاورزی، صنعتی، معدنی و ... تنها استان کشور است که هم اکنون از شش میز صادراتی برخوردار است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 15 مرداد 97، کد مطلب: 97051508039، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین