پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
رئیس جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ درصد شالیزارهای شهرستان برداشت شده است، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده ۸۰درصد شالیزارهای رودسر به صورت مکانیزه برداشت می شود.

شعارسال: احسان الله مشتاق بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بااشاره به آغاز برداشت برنج از هفته گذشته در شهرستان رودسر، اظهار کرد: در صورت استمرار شرایط خوب جوی بخش اعظمی از برداشت ها تا اواخر مرداد ماه جاری در شهرستان به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه بخشی اندکی از مزارع برنج که دیر کشت شده اند از این قاعده مستنثی هستند، افزود: حدود ۱۸۰ دستگاه کمباین و ماشین های دروگر در برداشت محصول برنج در شهرستان رودسر فعال هستند.

رئیس جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به برداشت ۱۵ درصدی محصول شالیزارهای شهرستان، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده ۸۰ درصد شالیزارهای شهرستان رودسر به صورت مکانیزه برداشت می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری و ۱۳ هزار شالیکار است، خاطرنشان کرد: شهرستان رودسر سالانه ۵۵ هزار تُن شلتوک برداشت می شود که بیش از ۶۰ درصد آن به برنج سفید تبدیل می شود.

به گفته مشتاق شهرستان رودسر ۵ درصد برنج استان گیلان را تولید می کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودسر همچنین به شرایط آب و هوایی در روزهای آینده استان اشاره و خاطرنشان کرد: شالیکاران باید با در نظر گرفتن شرایط جوی اقدام به دروی محصول خود کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 17 مرداد 1397 ، کدخبر: 4369659 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین