پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۸۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۸
حسین حبیبی با بیان اینکه دولت در مقابل وعده‌هایی که به کارگران داده مسئول است، افزود: وزیر کار جدید نباید با کارگران بیگانه باشد.

شعارسال: حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) ، با اشاره به نگرانی‌های کارگران گفت: زمان حساسی است و کارگران باید به شدت مراقب اوضاع باشند.

وی افزود: اگر ربیعی برکنار نمی‌شد، برای کارگران بهتر بود و شاید همانقدر که مخالفان ربیعی در استیضاح و برکناری او مقصرند، دوستان او نیز مسئول و مقصر باشند.

وی افزود: باید مراقب باشیم که وزیر پبشنهادی کار از جنس کارفرمایان و اتاق بازرگانی نباشد. هوشیار باشیم طرفدار گسترش مناطق آزاد یا موافق واگذاری سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت نباشد. مراقب باشیم مخالف افزایش کمی و کیفی و استقلال تشکل‌های کارگری نباشد.

حبیبی ادامه داد: وزیر پیشنهادی باید به دنبال روابط کار بهتر، افزایش قدرت خرید کارگران، واقعی شدن دستمزد و افزایش قدرت چانه‌زنی کارگران در مذاکرات سه‌جانبه باشد. او باید به دنبال جلوگیری از اخراج‌ها و تعدیل نیرو باشد؛ در غیر این‌صورت جامعه کارگری او را نمی‌پذیرد و دولت در محذورات جدی قرار خواهد گرفت.

وی با یادآوری وعده‌های انتخاباتی روحانی گفت: تامین امنیت شغلی کارگران یکی از قول‌های رئیس جمهور بود. بدیهی است که اگر رئیس جمهور بخواهد شخصی را بر صندلی وزارت کار بنشاند که موافق و حامی امنیت شغلی نباشد و اجرایی شدن آیین نامه تبصره یک ماده هفت قانون کار و باقی الزامات امنیت شغلی را جدی نگیرد، در پیشگاه کارگران دروغگو خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: ما کارگران در این برهه حساس باید همواره در صحنه باشیم و از اتفاقات غفلت نکنیم؛ دولت هم بداند که ما با هوشیاری تمام همه اتفاقات و تصمیمات را رصد می‌کنیم و حواسمان به اوضاع کاملاً جمع است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار 19 مرداد 97، کدمطلب: 654580،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
تامین اجتماعی رو چه به وزارت بهداشت و درمان اخه؟ با این کار اثری از تامین اجتماعی در ایران نمیذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعا راس میگن! اگر واقعا این فاجعه بخواد رخ بده امور بیمه ای کشور مختل میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
چرا باید تامین اجتماعی بره زیر مجموعه وزارت بهداشت؟
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین