پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۷
رشد گردشگری در پورتو بسیار مشهود و قابل‌توجه است. برای شهر و منطقه‌ای که در چند دهه گذشته اقتصادش از بین رفته بود و در بخش‌های بسیاری عقب‌ماندگی داشت، موفقیت گردشگری تنها خبری بود که می‌توانست به‌عنوان رویدادی خوب در نظر گرفته شود. با اینکه پروازهای خطوط ارزان قیمتی مانند Ryanair به فرودگاه Francisco Sá Carneiro، به این موفقیت کمک کرده، اما بزرگ‌ترین تحسین را باید متوجه ابتکار بخش خصوصی این شهر دانست.

شعارسال: پورتو شهری پر از پتانسیل‌های گردشگری است. گواه این حرف، جوایز بی‌شماری است که در این حوزه به دست آورده است؛ مثلا جایزه بهترین مقصد گردشگری اروپا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴، که انتخاب مصرف‌کنندگان اروپایی بوده است. از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۳، پورتو در بخش جایزه بین‌المللی بهترین مقصد تعطیلات اروپا ازسوی Lonely Planet برگزیده شد. در سال ۲۰۱۳ همچنین پورتو در بخش سریع‌ترین رشد مقصد گردشگری و مقاصد در حال ظهور اروپا توسط گردشگران سایت تریپ ادوایزر جایگاه دوم را به دست آورد. در سال ۲۰۱۵، آمریکای امروز، پورتو را به‌عنوان بهترین مقصد رمانتیک انتخاب کرد. در همان سال، پورتو در سه بخش جوایز جهانی سفر نامزد دریافت اسکار گردشگری شد؛ بهترین مقصد اروپایی، بهترین پارک شهر اروپا و بهترین جاذبه‌های گردشگری برای Ribeira. در رتبه بندی سال ۲۰۱۴ Trivago در میان ۱۰۰ شهر، پورتو رتبه نهم اروپا را برای بهترین مقصد میهمان‌نوازی در جهان، پیش از شهرهایی مانند لیسبون، پراگ، برلین و مادرید به دست آورد.

سهم وبلاگ‌های داخلی و خارجی

اما این شهر چگونه توانست خود را تبلیغ کند و به چنین جایگاه‌هایی برسد؟ پرتال بازدید Porto.travel، در بخش «وبلاگ‌ها» با نام Porto برجسته شده است. در این بخش می‌توانیم ببینیم از تمام وبلاگ‌های نشان داده شده، تعداد کمی ‌از وبلاگ‌های داخلی به معرفی و ترویج پورتو اختصاص یافته، از جمله:

- پورتو Envolto۳۱: نویسنده، ورا دندان؛ او می‌نویسد که قصد دارد با تماشاچیان خود عکس‌ها و احساسات خود را راجع به این شهر و منطقه شمالی اطراف کشور به اشتراک گذارد.

- Ruas do Porto / Streets of Porto۳۳: گالری با عکس‌های سایت‌های زیبا در پورتو که توسط José Paulo Andrade ایجاد شده است.

- OPortoCool۳۴: وبلاگی در مورد مکان‌های جدیدی که در شهر باز می‌شود.

- Viver o Porto۳۵: یکی از مشهورترین وبلاگ‌ها در مورد شهر، که توسط Paula Calheiros ایجاد شده است.

- O Porto... Encanta۳۶: توسط Rita Branco متولد برزیل که در حال حاضر در پورتو ساکن است، ایجاد شده است. این وبلاگ نویس اشاره می‌کند که وبلاگ او در راستای شناساندن پورتو به گردشگران برزیل است.

- وبلاگ HiOporto۳۸: توسط ۸ دانشجو برای کار علمی ‌در برنامه مطالعات ارتباطاتی در دانشگاه پورتو با نظارت

Jorge Marinho ایجاد شده است. این پروژه شامل ایجاد یک پلت فرم آنلاین برای ترویج گردشگری در شهر بود.

- ۴۰ تجربه کم هزینه در پورتو: این وبلاگ توسط دانشجویان دانشگاه پورتو به‌عنوان بخشی از همان پروژه که HiOporto را ایجاد کرد، شکل گرفته و تحت نظارت Jorge Marinho بود. این درحالی است که وبلاگ تجربه کم‌هزینه در پورتو به پنج زبان برای بازدیدکنندگان فراهم شده است، ولی در حال حاضر این سایت غیر فعال است.

وبلاگ‌های دیگر در لیست، تقریبا به‌طور انحصاری توسط وبلاگ‌نویسان خارجی ایجاد شده و در مورد شهر پورتو پست و مطلب منتشر کرده‌اند. این علاقه به پورتو که توسط وبلاگ‌نویسان بین‌المللی بیان شده است، برای ارتقای شهر بسیار با اهمیت است؛ زیرا این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای جامع‌تر و موثرتر بر مخاطبان مختلف تاثیر بگذارد. در طول روند تصمیم‌گیری مربوط به سفر و برای برطرف کردن هر شک و تردیدی، گردشگران اطلاعات آنلاین را به دلیل وابستگی بیشتر به نظرات دیگر گردشگران نسبت به توصیه‌های بازاریابی رسمی ‌جمع‌آوری می‌کنند. در پی تایید اهمیت رو به رشد وبلاگ‌ها، انجمن گردشگری پورتو و شمال پرتغال، چهارمین کنفرانس سالانه انجمن وبلاگ نویسان گردشگری در سال ۲۰۱۲ را سازماندهی کردند و به‌عنوان بخشی از این رویداد، با اهداف تبلیغاتی در ذهن مخاطبان، برای حدود ۲۰۰ وبلاگ‌نویس از سراسر جهان، فرصتی برای قدم زدن در سراسر پورتو فراهم آوردند.

در سال ۲۰۱۴، در طول نمایشگاه بین‌المللی تجارت گردشگری مادرید (FITUR)، با Nelson Carvalheiro با ملیت پرتغالی، به‌عنوان بلاگر سفر سال ۲۰۱۴ اروپا انتخاب شد. سال بعد نیز، Nelson Carvalheiro توسط یک سازمان پرتغالی به این عنوان انتخاب شد. در باره این انتخاب، او گفت که «دعوتنامه‌‌ای از VisitPortugal دریافت کردم که به‌عنوان بلاگر رسمی ‌برای VisitPortugal در FITUR باشم. این باعث می‌شود که من احساس خوبی داشته باشم و از هیأت گردشگری کشورم سپاسگزارم که موفقیت‌های من را به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس سفر شناسایی کرد و از من خواست که بخشی از استراتژی ارتباطات و بازاریابی کشورم باشم.» امروزه خیلی بعید است که افراد از نظرات بلاگرهای سفر برای تصمیم در مورد سفرهای خود استفاده نکنند. پس توجه به وبلاگ‌ها و بلاگرها بسیار ضروری است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 21مرداد1397، کدخبر: 3425757: www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین