پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
فرماندار دره شهر گفت: روند احداث سد سیکان پس از وقفه ای طولانی امسال از سر گرفته شد و هم اکنون بیش از 200 نفر در روند احداث آن مشارکت دارند

شعارسال:فرماندار دره شهر گفت: روند احداث سد سیکان پس از وقفه ای طولانی امسال از سر گرفته شد و هم اکنون بیش از 200 نفر در روند احداث آن مشارکت دارند.

علی اکبر شفیع زاده روز شنبه اظهار داشت: سد سیکان با 10 درصد پیشرفت فیزیکی آبان ماه سال 89 فعالیت آن آغاز شده و پس از سالها وقفه امسال کار عملیات اجرایی دوباره از سرگرفته شده است.

وی گفت: در سال جاری 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این سد اختصاص یافته است.

شفیع زاده با اشاره به اینکه یک هزار و 700 میلیارد برای تکمیل این سد نیاز است، تاکید کرد: این سد طبق برنامه های طراحی شده باید در مدت چهار سال ساخته شود.

فرماندار دره شهر اضافه کرد: بیش از 200 نفر از نیروهای فنی شهرستان در این سد مشغول به فعالیت می شوند.

شفیع زاده با اشاره به ظرفیت ها و اهداف این سد اظهار داشت: این سد با هدف تامین آب شرب شهرستان های دره شهر، آبدانان و بدره و تامین آب چهار هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان اجرایی می شود.

وی افزود: کنترل سیلاب های فصلی و توسعه گردشگری از دیگر اهداف اجرایی این سد است.

فرماندار دره شهر یادآور شد: این طرح سدسازی با مشخصات سد سنگ ریزه ای با هسته رسی، حجم مخزن 21 میلیون متر مکعب و با ارتفاع 70 متر از بستر رودخانه ساخته می شود.

شهرستان دره شهر با 900 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان و در موقعیت جنوب شرقی استان ایلام قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار20مرداد97، کدخبر: 82997296 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین