پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس گفت: بلاتکلیفی ۱۲ ساله روستای فرهادآباد دره شهر به دلیل ساخت سد سیکان ادامه دارد.

شعار سال: شادمهر کاظم زاده اظهار داشت: یکی از پروژه های مهم در حوزه سدسازی در استان ایلام سد سیکان واقع در روستای فرهادآباد شهرستان دره شهر است.

وی بیان داشت: این پروژه بیش از ۱۲ سال است که باعث بلاتکلیفی مردم روستای فرهادآباد شده و مردم روستا از امکانات و زیرساخت ها محروم شده اند.

وی تصریح کرد: روستای فرهاد آباد که با اجرایی شدن این سد ممکن است به زیر آب برود هم اکنون سال هاست ساکنان روستا در بلاتکلیفی بسر می برند و از کمترین خدمات رفاهی و عمرانی بهره منده اند.

کاظم زاده بیان داشت: هم اکنون در اجرای سد سیکان که به حال خود رها شده است تکلیف مردم چیست، وزارت نیرو محل تامین آب شرب سه شهرستان دره شهر ، آبدانان و بدره را سد سیکان اعلام کرده باید توجه داشته باشد که روستاییان در عطش بی آبی به سر می برند و باید وزارت نیرو تکلیف خود را با تامین آب شرب تعیین کند.

سد سیکان دره شهر جزو طرح های اولویت دار نیست

در همین ارتباط دیروز رحیم میدانی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در بازدید از سد سیکان شهرستان دره شهر گفت: سد سیکان به دلیل پیشرفت فیزیکی زیر ۱۰ درصد جزو برنامه هایی تکمیلی دولت و قوانین بودجه نیست.

معاون وزیر نیرو یادآورشد: برای رفع این مشکل به دنبال یک سرمایه گذار داخلی برای استارت مجدد این سد هستیم.

میدانی در ادامه با اشاره به مشکل سد سیکان؛ افزود: محدودیت های مالی در قوانین بودجه باعث عدم پیشرفت این سد شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این سد عدم ارائه خدمات رفاهی مانند گازکشی و اجرای طرح هادی به روستای فرهاد آباد در حاشیه این سد است که به دلیل آبگیری احتمالی از ان جلوگیری می شود.

میدانی با بیان اینکه به دنبال حاشیه نشینی مردم این روستا نیستیم، گفت: با سازمان برنامه و بودجه جلسه ای برای رفع مسئله روستا و تملک اراضی انجام می شود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل ساماندهی حوزه آبریز سد کرخه بسیاری از پروژهای مانند سد سیکان به تعلیق درآمد که بزودی برای رفع آن با سرپرست وزارت نیرو جلسه ای برگزار می شود.

این سد که دارای مشکلات حقوقی است چراکه در صورت اجرایی شدن باید مردم روستای فرهاد آباد جابجا شوند، حتی تکلیف مردم برای کار، زندگی و استقرار امکانات هم مشخص نیست و مسئولان یک روز از ورود سرمایه‌گذار خارجی می‌دهند و یک روز سرمایه‌گذار داخلی.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 8 شهریور 96، کد مطلب: 4073715: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین